شمارش معکوس تا حضور زاکانی در شهرداری/ مدل جدید نوسازی بافت فرسوده در پایتخت

ناصر امانی عضو شورای شهر تهران درباره آغاز به کار فعالیت  علیرضا زاکانی  در  شهرداری تهران اظهار داشت: امروز استعفای علیرضا زاکانی در مجلس پذیرفته شد و پس از آن پرونده مربوطه به وزارت کشور ارسال می‌شود تا حکم ایشان آنجا ابلاغ شود. بنابراین حکم شهردار جدید پایتخت به زودی ابلاغ خواهد شد.

وی درباره برنامه‌های علیرضا زاکانی برای شهر تهران گفت: ایشان در صحن شورا برنامه‌هایشان را ارائه کردند و پیش از این در جلسه با منتخبین هم که گزینه‌های نهایی برنامه‌هایشان را آوردند توضیحاتی در این راستا مطرح کردند.

این  عضو شورای شهر تهران گفت: مدل جدید نوسازی یکی از برنامه‌هایی است که علیرضا زاکانی در جلسه با اعضای شورای شهر مطرح کرد و به نظر  ایشان می‌توان در بخشی از بافت‌های فرسوده از روش‌هایی مانند ساخت شهرک اکباتان استفاده کرد. 

امانی بیان داشت: بر اساس ایده آقای زاکانی این امکان وجود دارد که برخی از شهروندان که در بافت فرسوده زندگی می‌کنند در بخش‌هایی مانند یک یا دوسال محل سکونت خود را ترک کنند تا شهرداری به صورت کامل آن مجموعه را بسازد و مجدد در محل سکونت خود که نوسازی شده ساکن شوند. 

 عضو شورای شهر تهران بیان داشت: البته شورای شهر تهران باید ابعاد مختلف این ایده را بررسی کند و پیوست‌های اجتماعی این مسأله نیز مورد نظر قرار گیرد و پس از آن اعضای شورا نظرشان را اعلام خواهند کرد.