وضعیت آب و هوا در ۲۴ مرداد ماه/ کاهش ۳ تا ۶ درجه ای دما در اکثر مناطق کشور

 بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی ، یکشنبه در برخی نقاط آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، گیلان، مازندران، غرب گلستان، ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان، هرمزگان و جنوب غرب کرمان به ویژه در بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه همین شرایط در برخی نقاط مازندران، شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل، ارتفاعات استان‌های البرز، تهران، هرمزگان و جنوب غرب کرمان رخ خواهد داد.

سه‌شنبه در برخی نقاط مازندران، شمال استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و ارتفاعات استان‌های سمنان، شرق تهران، هرمزگان و جنوب غرب کرمان به ویژه در بعد از ظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

چهارشنبه و پنجشنبه همین شرایط در برخی نقاط سواحل دریای خزر، البرز مرکزی، ارتفاعات هرمزگان، جنوب و غرب کرمان و جنوب شرق فارس رخ خواهد داد.

طی سه روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور به ویژه شرق خراسان جنوبی و منطقه زابل وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

همچنین طی امروز و فردا در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، جنوب تهران، قم، جنوب سمنان، همدان، مرکزی، اصفهان، یزد، جنوب ایلام و غرب خوزستان افزایش سرعت باد، گاهی وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد گرد و خاک رخ خواهد داد.

این هفته در اکثر مناطق کشور کاهش نسبی دما حدود ۳ تا ۶ درجه را انتظار خواهیم داشت.

گفتنی است، طی دو روز آینده، شمال و مرکز خلیج فارس و دریای عمان مواج خواهند بود.