به گزارش افکارنیوز به نقل ازشرق ، فردي در ايام نوروز با مراجعه به كلانتري جواديه راهآهن به ماموران اعلام كرد منزلش واقع در خيابان حدادعادل مورد سرقت قرار گرفته است. اين مرد وقتي به پايگاه هفتم پليس آگاهي معرفي شد به كارآگاهان گفت: روز گذشته براي ديد و بازديد عيد به همراه خانواده از تهران خارج شده بوديم. زمانيكه به منزل بازگشتيم ديديم قفل در تخريب شده است. پس از ورود به خانه متوجه سرقت مقداري از طلا و جواهرات، وجوه نقد و همچنين چندين
عابر بانک و رمز آنها شدیم.»

کارآگاهان با توجه به اظهارات مالباخته به بررسی حساب‌های بانکی او پرداختند و اطمینان پیدا کردند سارق یا سارقان قبل از انسداد حساب عابربانک اقدام به برداشت وجه نقد کرده‌اند.

آنها با شناسایی بانک محل برداشت وجه به بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین‌های مداربسته پرداختند و حین بررسی تصاویر موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه‌دار به نام رضا معروف به «رضا بستنی» شدند و فهمیدند این مرد ۲۶ساله پیش از این به اتهام سرقت به عنف دستگیر و روانه زندان شده بود.

با شناسایی هویت رضا وی چند روز قبل دستگیر شد و به سرقت از خانه‌ها در مناطق جنوب تهران اعتراف و همدست ۳۵ساله خود را به نام علی‌اکبر معرفی کرد و پس از آن متهم دوم نیز به دام افتاد.

سرهنگ محمدرضا ذاکر استقامتی، رییس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران درباره این پرونده گفت: «با شناسایی تعدادی از محل‌های سرقت مشخص شد عمده دزدی‌های متهمان از خانه‌های ویلایی و تک‌واحدی انجام شده و سارقان پس از اطمینان از خارج شدن تمامی اعضای خانه، اقدام به تخریب قفل در ورودی به شیوه قفل‌بری و سرقت اموال با ارزش سبک و قابل حمل از قبیل طلا و جواهرات، وجوه نقد و… کرده‌اند.»

وی افزود: «تا این مرحله از تحقیقات، ۱۵ محل سرقت به ارزش تقریبی ۱۵۰ میلیون تومان - مورد شناسایی قرار گرفته و در حال حاضر نیز شناسایی دیگر در دستور کار تیم مبارزه با سرقت اماکن و منزل قرار دارد.»