به گزارش افکارنیوز به نقل ازهمشهری جوان، برخلاف تصور همگان در تحقیقی که بین جامعه ایرانی انجام شده، مشخص شد که مردان ایرانی بیش از زنان مایل به جراحی زیبایی صورت هستند.

*بیشتر آقایان مراجعه کننده برای جراحی بینی در گروه سنی ۱۵ تا ۳۰ سال قرار دارند که به دلیل مسائل جوانی و شرایط این مقطع سنی، داوطلب جراحی زیبایی بینی هستند.

*۱۰ درصد از آقایانی که تن به جراحی زیبایی می دهند، اختلال شخصیت دارند.

*سالانه بیش از ۵۰ میلیارد تومان برای جراحی زیبایی بینی مردان در ایران صرف می شود.

*انجام عمل جراحی بینی بیش از ۸۰ هزار بار در سال، در ایران اتفاق می افتد که ۲۷ هزار بیمار، مرد هستند.

*روزانه در تهران به طور متوسط بین دو تا سه هزار نفر زن و مرد برای تزریق بوتاکس به مطب ها و کلینیک های پوست و زیبایی مراجعه می کنند.

*تنها در تهران سالانه بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان، صرف زیبایی با استفاده از بوتاکس می شود که سهم قابل توجهی از این رقم متعلق به آقایان است. این در حالی است که این زیبایی موقتی است و معمولا شش ماه دوام دارد.

*از نتایج تحقیقات بعد از عمل در زمینه حالات روانی، مشخص شده است که آنها حس بدتری نسبت به تصویر بدنشان دارند. نکته جالب دیگر این است که ۲۰ درصد از افرادی که تحت عمل قرار گرفته اند، برای حفظ سلامت روانی از دارو استفاده می کنند که معمول ترین دارویشان، قرص های ضدافسردگی است. این درحالی است که فقط پنج درصد بیماران که جراحی پلاستیک را برای زیبایی انجام نداده اند، از قرص های مشابه استفاده می کنند.

*مردان بیشتر از زنان علت عمل جراحی زیبایی را برای جلوگیری از عدم پذیرش، تمسخر و تحقیر از سوی سایر همجنسان خود پنهان می کنند و دلیل آن را مشکلات تنفسی ازجمله «پولیپ بینی» بیان می کنند، در حالی که به گفته پزشکان متخصص، مشکلات تنفسی را می توان بدون جراحی زیبایی برطرف کرد.

*در تحقیقی که از ۲۰۰۰ آمریکایی بالای ۱۸ سال انجام شده است، ۹۰ درصد از ظاهرشان نسبت به سن راضی هستند و ۶۰ درصد زیبایی درونی را مهم تر از زیبایی ظاهری می دانند. بیشتر این زنان و مردان اوج زیبایی شان را حدود ۳۸ سالگی می دانند. در آمریکا ۴ درصد از مردم عمل جراحی زیبایی انجام می دهند اما ۶۰ درصد از زنان و ۳۵ درصد از مردان آن را فقط در صورت مطمئن بودن، مجانی بودن و مشخص بودن نتیجه کار انجام خواهند داد.

*به تازگی در کشور چین، زنان و مردان جوان برای نشان دادن عشق به همسرشان بینی و چشم هاشان را جراحی می کنند تا هرچه بیشتر به همسرشان شبیه شوند. این روند که از ماه فوریه گذشته شروع شده، در روز عشاق (ولنتاین) به اوج رسیده است، به نحوی که کلینیک های جراحی پلاستیک شانگهای در این روز ۳۰ درصد افزایش درآمد داشته اند.