به گزارش افکارنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران،کودکان ما برای اولین بار در مهدکودک ها و مدارس با تعداد زیادی از کودکان هم سن خود رو به رو می شوند و برای اولین بار با مفاهیمی مثل زندگی دسته جمعی و یا کارگروهی آشنا می شوند. در این زمان ممکن است که کودک شما در فعالیت های جمعی بسیاری شرکت کند . در این مطلب شما را با نکاتی در مورد تشویق و در عین حال تذکر به فرزندان در زمان فعالیتها و بازی های دسته جمعی آشنا می کنیم.

_ تصور کنید که فرزند شما در حال بازی فوتبال است و شما نیز در حال تماشای بازی فرزند خود هستید. سعی کنید تا رابطه خود را با فرزندتان به گونه ای تنظیم کنید که کودک شما تصور کند که شما همیشه در کنار او هستید. این نوع تفکر می تواند به بخش های دیگر زندگی فرزند شما منتقل شود و در عین حالی که شما در کنار او حضور ندارید او احساس تنهایی و یا ضعف نخواهد کرد.

_ سعی کنید همیشه از جملات روحیه بخش برای کمک به فرزند خود استفاده کنید. زمانی که در زمین بازی می کند به او بگویید: شوت خوبی بود!! و پس از این است که می توانید نقاط ضعف او را به وی گوشزد کنید. در این صورت گیرایی او افزایش پیدا خواهد کرد.

_ در زمانی که شما شاهد فعالیت فرزند خودتان در یک گروه هستید سعی کنید تا از داشتن نگاه انفرادی به گروه خودداری کنید. این درست است که او فرزند شما است و از همه مهمتر است، اما در صورتی که احساس کند که شما در جمع به نتیجه کلی نیز توجه دارید سعی می کنید با همکاری با دیگران نتیجه کلی گروه را بهبود دهد. از این طریق شما حس کار گروهی وی را بهبود خواهید داد.





_ سعی کنید تا در منزل با او صحبت کرده و در صورت لزوم امکاناتی را برای تمرین و آزمایش او فراهم کنید. برای مثال اگر فرزند شما به ورزش فوتبال علاقه دارد و در زمین به عنوان یک مهاجم وارد بازی می شود، می توانید تا مکانی را در درون خانه علامت گذاری کرده و از او بخواهید تا به آن نقطه شوت بزند. این عمل را می توانید برای بسیاری دیگر از کارها به انجام برسانید و با تمرین نقش های فرزندتان در گروه به او در انجام این کارها کمک کنید.

_ به هیچ وجه سعی نکنید که نکات منفی و اشتباهات او را در جمع مطرح کنید. کودکان از این حرکت که به نوعی موجب سرافکندگی آنان در جمع می شود متنفر هستند و ممکن است واکنش های منفی شدیدی را به این امر نشان دهند. سعی کنید تا با او به صورت خصوصی در مورد اشباهات و مشکلاتش صحبت کرده و سپس راه صحیح را به او نشان دهید./