به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، داوطلبان می توانند با ورود به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org به انتخاب رشته اقدام کرده و پس از انتخاب رشته رسید ۱۵ کاراکتری دریافت کنند و در صورت عدم دریافت رسید فرآیند انتخاب رشته تکمیل نشده است.

داوطلبانی که در حال حاضر دانشجوی ترم آخر بوده و حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۱ فارغ التحصیل خواهند شد لازم است معدلی را که تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۰ اخذ کرده اند به عنوان معدل وارد کنند و در صورتی که پیش از این، این نکته را رعایت نکرده اند باید نسبت به تصحیح معدل خود در صفحه انتخاب رشته اقدام کنند.

هر داوطلب فقط یکبار مجاز به انتخاب رشته است و داوطلبانی که قبلا انتخاب رشته کرده اند و ویرایش را نیز انجام داده اند به هیچ عنوان امکان تغییر مجدد و یا اضافه کردن رشته های پیام نور و غیر انتفاعی ندارند.

داوطلبانی که قبلا علاقه مند پیام نور و غیر انتفاعی نبوده اند ولی مجاز به انتخاب رشته های غیر انتفاعی و پیام نور شده اند و اکنون تمایل دارند این کدرشته ها را انتخاب کنند می توانند در صورت نداشتن کارت اعتباری علاقه مندی آن را خریداری کنند و پس از آن رشته های پیام نور و غیر انتفاعی را در گرایش های مجاز انتخاب کنند.

از میان ۷۵۸ هزار و ۱۳ داوطلب حاضر در جلسه آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۱ حدود ۳۰۷ هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند که در مجموع این میزان ۳۹.۱۱ درصد داوطلبان را تشکیل می دهد.

به گفته حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش، نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۱ در محدوده زمانی ۱۱ تا ۱۳ شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود.