به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، در حال حاضر، تلويزيونهايي مثل تلويزيون پايداري، نصر تيوي، فارس تيوي هنوز به فعاليت خود ادامه ميدهند. دفتر شبكه تلويزيوني امام رضا نيز در حالي سال گذشته پلمپ شد كه مسؤولان اين شبكه ادعا ميكردند شبكه امام رضا تحت نظر سازمان صدا و سيما بوده است.

هر چند این شبکه‌های تلویزیونی در چهارچوب سیاست‌های کلی جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کنند و تاکنون رویکردی چندان متفاوت از رسانه ملی نداشته‌اند، اما به نظر می‌رسد تاسیس چنین شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی و تعدد آن‌ها این بیم را در مسؤولان رسانه‌یی ایجاد کرده که در درازمدت انحصار رسانه‌ی ملی خدشه‌دار شود.

اما رسانه ملی در اقدامی که اخیرا صورت داده، از چند سایت اینترنتی که محتوای صوتی و تصویری منتشر می‌کردند، شکایت کرده تا انحصار تلویزیون و رادیو را حفظ کند.

اخبار رسمی در این خصوص حاکی از آن است که معاونت حقوقی سازمان صداوسیما با استناد به ماده‌ی هفتم اساسنامه سازمان صداوسیما علیه این سایت‌ها شکایت کرده‌ است.

طبق این اساسنامه «تاسیس فرستنده و پخش برنامه‌های رادیو و تلویزیونی در هر نقطه‌ی کشور در انحصار این سازمان بوده و چنانچه اشخاص حقیقی یا ‌حقوقی اقدام به تاسیس یا بهره‌برداری از چنین رسانه‌هایی کنند از ادامه کار آنان جلوگیری به عمل آمده و تحت تعقیب قانونی قرار خواهند گرفت.»

با این حال، ‌ تنها چند روز بعد از فراگیر شدن اخبار مربوط به این شکایت بود که شبکه تلویزیونی «پایداری» شروع به کار کرد. فعالیت این شبکه اینترنتی از ساعت ۱۹ سوم اردیبهشت‌ ماه امسال با پخش سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی آغاز شد.

برنامه‌های این شبکه تلویزیونی در راستای سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران است، تلویزیون «پایداری» حتی بخشی از ساعات پخش خود را به پخش برنامه‌های رسانه ملی اختصاص داده است.

تلویزیون «پایداری» به انعکاس دیدگاه‌های «جبهه پایداری» که یکی از طیف‌های جریان اصول‌گرا است می‌پردازد؛ اما تا پیش از این، بیشتر شبکه‌های تلویزیونی ماهواره‌یی و اینترنتی، صدای مخالف مواضع رسمی دولت بودند.

«نصر تی‌وی» نیز در حالی با شکایت رسمی معاونت حقوقی سازمان مواجه شده که میثم محمدحسنی، مدیر این شبکه اعلام کرده «نصر تی‌وی» تلاش می‌کند تا در آینده‌ای نزدیک به شبکه‌ای ماهواره‌یی تبدیل شود.

حالا بايد ديد آيا رسانه ملي ميتواند با شكايت از شبكههاي تلويزيوني اينترنتي، تنها صداي موجود در فضاي رسانهيي باقي بماند يا اين كه ايران به سمت تلويزيونهاي خصوصياي پيش ميرود كه بدون داشتن ماهواره، تنها از فضاي اينترنت براي گسترش و ترويج خود استفاده ميكنند؟