ماجرای تزریق دوز تقویت کننده برای افراد آسیب پذیر در برابر بیماری کرونا + جزئیات

به گفته منابع آگاه با توجه به جدول زمانی این آژانس به همراه CDC مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا و موسسات ملی بهداشتی در حال کار بر روی جزئیات نحوه عملکرد دوزهای تقویتی برای این جمعیت هستند. طبق CDC ، حدود ۲.۷درصد از بزرگسالان در بیشترکشور ها دارای نقص ایمنی هستند.

ماجرای تزریق دوز تقویت کننده برای افراد آسیب پذیر در برابر بیماری کرونا

این گروه شامل افرادی است که مبتلا به سرطان هستند و پیوند اندام یا سلول های بنیادی دریافت کرده اند و دارای شرایط ژنتیکی خاص هستند که عملکرد سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند.

بعضی مبتلا به HIV هستند  یا افرادی که شرایط خاص بهداشتی دارند و نیاز به درمان با داروهایی دارند که عملکرد سیستم ایمنی بدن را کاهش می دهد مانند: آرتریت روماتوئید. عملکرد سیستم ایمنی نیز با افزایش سن کاهش می یابد ، بنابراین سازمان غذا ودارو می تواند تقویت کننده هایی را برای افراد مسن در نظر بگیرد.

ماجرای تزریق دوز تقویت کننده برای افراد آسیب پذیر در برابر بیماری کرونا

تحقیقات جدید نشان می دهد که بین یک سوم تا نیمی از بیماران دارای نقص ایمنی که پس از دو دوز واکسن کووید ۱۹ سطح قابل تشخیص آنتی بادی های مبارزه با ویروس را ایجاد نکرده اند ، به دوز سوم پاسخ خواهند داد.

کمیته ای از متخصصان مستقل که به CDC در مورد استفاده از واکسن توصیه می کنند ، قبلاً حمایت خود را از دادن تقویت کننده به افرادی که دارای نقص ایمنی بودند ، اعلام کرده بود ، اما اشاره کرد که تا زمانی که سازمان غذا ودارو استفاده اضطراری خود را به روز نکرده باشد ، نمی تواند به طور رسمی این استراتژی را توصیه کند. 

هنوز مشخص نیست سازمان غذا ودارو از کدام مکانیزم استفاده می کند یا دقیقاً چه کسانی واجد شرایط هستند. سازمان بهداشت جهانی با استفاده از تقویت کننده ها در کشورهای ثروتمند مخالفت جدی کرده است در حالی که بسیاری مردم از جهان هنوز به این درمان های نجات بخش دسترسی ندارند. سازمان بهداشت جهانی از کشورهای ثروتمند خواسته است تا حداقل تا پایان ماه سپتامبر استفاده از تقویت کننده ها را متوقف کنند تا به مردم این فرصت را بدهند تا اولین دوز واکسن را دریافت کنند.

کمیته مشورتی CDC در مورد اقدامات ایمن سازی (ACIP) روز جمعه مجدداً صحبت می کند و انتظار می رود در مورد دوزهای تقویت کننده برای این جمعیت از بیماران بحث کند. ACIP به طور رسمی توصیه هایی در مورد استفاده از واکسن به پزشکان ملل ارائه می دهد. آنها اطمینان می دهند که این  واکسن گران تحت پوشش بیمه دولتی و خصوصی قرار می گیرد. الزامات قانونی واکسیناسیون نیز بر اساس توصیه های ACIP انجام می شود.