تزریق دوز سوم واکسن کرونا + جزئیات

آنچه در ادامه می آید مروری بر آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر جهان است:

تزریق دوز سوم واکسن کرونا

*بحث بر سر ریشه ویروس کرونا همچنان ادامه دارد. وب سایت نیچر در این رابطه مقاله ای به قلم چندین استاد دانشگاه و دانشمند منتشر کرده که حاکی از آن است ویروس کرونا به هیچ عنوان نمی تواند ساخته دست بشر باشد.

*لیزا شاو یکی از گوینده های رادیو بی بی سی بعد از تزریق واکسن کرونای آسترازنکا جان خود را از دست داد.

*بر اساس گزارش ساینس پادتن ایجاد شده در بدن فردی که به بیماری کرونا مبتلا شده بسیار موثرتر از پادتن فردی است که واکسن تزریق کرده.

تزریق دوز سوم واکسن کرونا + جزئیات

*در گزارش مشابهی که بلومبرگ منتشر کرده از برتری پادتن حاصل از بیماری در برابر واکسن گفته شده است. بر اساس این گزارش ابتلای قبلی افراد به دلتا برای آنها پادتن موثرتری در تقابل با بیماری ایجاد می کند تا تزریق واکسن کرونا.

*محققان پس از بررسی های دنباله دار بر روی بیش از 25 هزار فردی که هر دو دوز واکسن را چند ماه پیش زده اند به این نتیجه رسیده اند که اثرات واکسن بعد از چند ماه از بین می برود و هشدار دادند که افراد دارای نقض ایمنی به دنبال تزریق دوز سوم باشند.

*یک مسابقه موتورسواری در داکوتای جنوبی ایالات متحده آمریکا باعث شده تا نرخ ابتلا در این نقطه از آمریکا پنج برابر شود. این مسابقه موتورسواری دو هفته پیش برگزار شده بود.

*بر اساس گزارش الجزیره دانشمندان یک نوع جدید ویروس جهش یافته را که البته هنوز نامی ندارد در آفریقای جنوبی ردیابی کرده اند. رویترز هم خبر داد که تحقیقات بیشتری بر روی این ویروس جهش یافته باید انجام شود.

*همین چند وقت پیش بود که سازمان جهانی بهداشت تزریق دوز سوم را زیر سوال برد و آن را ادامه بی عدالتی بر توزیع واکسن در میان کشورهای جهان دانست اما اکنون کاملا از آن عقیده برگشته است. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده است که افزایش تعداد دوزهای واکسن کووید -19 برای افراد آسیب پذیر یک اتفاق لوکس نیست و اصلا راه خوبی برای محافظت از آنها است  زیرا افزایش نرخ ابتلا و کند شدن واکسیناسیون در سراسر اروپا وضعیتی "بسیار نگران کننده" ایجاد کرده است.

*دولت سنگاپور موفق شد که واکسینه کردن 80 درصد از جمعیت خود را به پایان برساند.