حقائق وحشتناکی در باره لامبدا

این هیولای کوچک حالا هر چند وقت یکبار جهش پیدا کرده و با ظاهری جدید به قتل عام مردم دنیا مشغول می شود. در جهش اخیر، سویه لامبدا از دل این ویروس بیرون آمده، سویه‌ای که به اعتقاد متخصصان خطرات آن قابل تصور نیست و اگر در جهان شیوع یابد احتمالا باید منتظر یک قتل عام گسترده باشیم.

باره

کرونا لامبدا چیست؟

این نوع ویروس، مدلی جدید از کووید ۱۹ است که در ایالت متحده و آمریکای جنوبی گسترش یافته است. براساس اطلاعات موجود تا ۲۰ مرداد، هیچ اثری از این ویروس در ایران گزارش نشده است. با این همه، احتیاط شرط عقل است و باید تمامی جوانب را در نظر گرفت. این نوع ویروس که بانام C.۳۷ شناخته می‌شود، قابلیت انتقال بیشتری نسبت به کرونای دلتا دارد!

کرونای گونه لامبدا، که برای اولین بار در پرو شناسایی شد، همچنان در سرتیتر خبرها قرار دارد؛ زیرا در چندین ایالت شناسایی شده است.

حقائق وحشتناکی در باره لامبدا

همانطور که گفته شد، نوع جدید ویروس کرونا «لامبدا» برای اولین بار در پرو بررسی و شناخته شد. نمونه‌هایی از آن نیز در تاریخ دسامبر ۲۰۲۰ میلادی یافت شده است. این ویروس عامل ابتلای بیش از ۸۰ درصد از مبتلایان جدید در آمریکای جنوبی بود. جالب است بدانید که یکی از دلایل اصلی تعداد زیاد موارد ابتلا به کرونا در پرو ظهور نوع لامبداست. اکنون ۹۷ درصد موارد ابتلا به بیماری در این کشور دیده شده است و بر اساس آمار تا به امروز صد و نود هزار نفر در کشور پرو به دلیل کووید ۱۹ جان خود را از دست داده‌اند. این آمار در مقایسه با جمعیت ۳۲ میلیون نفری این شرکت کم نیست.

در ادامه 13 حقیق ترسناک را از این نوع ویروس مرور می کنیم:

1. طبقه‌بندی شده به عنوان یکی از انواع کرونا

2. مشاهده اولین مورد در کشور پرو

3. شناسایی شده در حداقل 40 کشور جهان

4. افزایش سرایت‌پذیری

5. افزایش مقاومت در برابر آنتی‌بادی‌ها

6. عفونت بیشتر نسبت به کرونای آلفا و دلتا

7. درگیری بیشتر جوانان

8. علایم اصلی کرونا با میزان درگیری بیشتر

9. افزایش مقاومت سه برابری نسبت به واکسن

10. کشنده‌تر از کرونا دلتا

11. افزایش میزان ابتلا در بیماری‌های زمینه‌ای

12. افزایش قابل توجه عفونت

13. خطرناک‌تر از جهش‌های قبلی