زاکانی: می‌خواهیم نوکری مردم را انجام دهیم/ تهران الگوی جهان اسلام می‌شود

علیرضا زاکانی شهردار تهران در نهمین جلسه شورای شهر تهران اظهار کرد: دقت ویژه‌ای در آبادانی و پیشرقت مادی و معنوی شهر تهران داریم و باید از تهران برای جهان اسلام الگو بسازیم، همچنین خودمان را متعهد به خانواده شهرداری می‌دانیم و مفتخریم که انقلابی هستیم و نوکری مردم را می‌کنیم.

وی ادامه داد: باید توجه به شهر، شهروندان و خانواده شهرداری توجه داشته باشیم، مشارکت با همگان و دقت در این مسیر هدف ما است در این مدت با برخی اعضا جلساتی داشتیم و سعی کردم در خدمت مناطق عزیز باشم و از مسئولان مربوطه کسب نظر کنم و در همین راستا  با ١٢٢ ناحیه دیدار داشته‌ام.

شهردار تهران با بیان اینکه امروز با شهروندانی مواجه‌ایم که از ما ناراحت و دلگیر هستند گفت: ارائه خدمات، نداشتن  دقت‌های لازم برای انتقال نیاز‌های اساسی به مردم و فساد‌های صورت گرفته از جمله این موارد است.

زاکانی تصریح کرد: نقش شورای شهر در هدایت، حمایت و ایجاد بستر‌های لازم برای پیشرفت شهر بسیار مهم و اساسی هست، تلاش ما ساختن شهری همچون کارخانه است که جهت تولید داشته باشد، شهر و شهروند را  یک اکوسیستم واحد می‌دانیم و ظرفیت‌ها را برای رشد و تعالی شهر حتما دنبال می‌کنیم.

زاکانی بیان کرد: ۴ محور اساسی را در برنامه تلاش خودمان قرار داده‌ایم، محور اول داشتن فکر پیشرو و افق روشن است و  محور دوم این است که بتوانیم با تغییر نگاه و هم افزایی خودمان را بصورت شفاف بسنجیم و نظارت کنیم و  البته نگاهمان باید به آینده باشد همچنین  محور سوم به میدان آوردن مردم است، زیرا آنها می‌توانند تغییرات بزرگی را رقم بزنند همچنین مسئولان هم باید تعهدات خود را نسبت به شهر و شهرداری انجام دهند.

شهردار تهران با بیان اینکه خط تلاش ما همبستگی حکومتی و حاکمیتی است اظهار کرد: مردم زمانی اعتماد می‌کنند که ببینند ما خادم آن‌ها هستیم.

زاکانی: می‌خواهیم نوکری مردم را انجام دهیم/ تهران الگوی جهان اسلام می‌شود

زاکانی با اشاره به محور دیگر فعالیت خود گفت: محور پایانی بحث هوشمندسازی و سرعت بخشی به افق‌های پیش رو است بررگترین ظرفیت نخبگی در تهران وجود دارد و باید ساماندهی شود؛ این ظرفیت باید در محلات متجلی باشد و با دقت و اراده محلات را به رقابت وا داریم.

وی اظهار کرد: باید افکار عمومی را در معرض اخبار و اطلاعات دقیق قراردهیم؛ اقدامات خود را در مراحلی دسته بندی کرده‌ایم تا فعالیت‌ها را انجام دهیم همچنین کالبد شهر ما نیاز به توسعه دارد؛  با حرکت‌های جدید می‌توانیم واگن‌های مترو را بازسازی کنیم، شهرداری توان این کار‌ها را دارد، اما کمبود منابع داریم که باید فوری دنبال شود، لازم است کاری جهادی کنیم تا چهره شهر تغییر پیدا کند.