شرایط ورود به کلاس‌های حضوری اعلام شد+ جزئیات

شعله خداداد معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره واکسیناسیون جامعه دانشگاهی اظهار کرد: در حال حاضر هیچ اطلاعیه‌ای از نهاد‌های ذی ربط در خصوص واکسیناسیون دانشجویان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به دست ما نرسیده است.

او افزود: طبق خبر‌های ارسال شده از همکارانمان در دانشگاه‌های دیگر متوجه شدیم که قرار بود واکسیناسیون تمامی دانشجویان کشور از اوخر شهریورماه به ترتیب مقاطع تحصیلی برای دکتری، ارشد، کارشناسی و کاردانی آغاز شود.

خداداد تصریح کرد: در حال حاضر خبر‌هایی به گوشمان می‌رسد که واکسیناسیون گروه‌های صنفی به علت کمبود واکسن متوقف شده است، اما با این وجود لیست تمامی دانشجویان دانشگاه را به وزارت علوم و وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال کرده ایم تا تزریق واکسن برای آن‌ها به خوبی انجام شود و تاکنون زمان دقیقی در این زمینه به دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی اعلام نشده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: دز اول واکسیناسیون دانشجویان خوابگاهی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در اواسط مرداد ۱۴۰۰ انجام شده است، اما مابقی دانشجویان هنوز واکسینه نشده اند و در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم تزریق دز دوم واکسن کرونای دانشجویان خوابگاهی را هم همانند گذشته در داخل دانشگاه انجام دهیم.

شرایط ورود به کلاس‌های حضوری

خداداد گفت: دستورالعملی را از سوی سازمان امور دانشجویان در خصوص پروتکل‌هایی که باید رعایت شوند در داخل دانشگاه دریافت کرده ایم و در آن ذکر شده که دانشجویان قبل از ورود به خوابگاه‌ها و کلاس‌های درس حتما دو دز واکسن را دریافت کنند؛ چرا که همه افراد در قبال یک دیگر در دوران کرونا مسئول هستند و اگر کسی مبتلا باشد یا اینکه در جامعه حضور پیدا کند، باید جوابگو باشد؛ بنابراین وظیفه داریم در دوران کرونا تمامی شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی اضافه کرد: قطعا برای مهر ماه پذیرش دانشجویان خواهیم داشت، اما با توجه به اینکه شرایط ویروس کرونا هر لحظه تغییر می‌کند؛ بنابراین در همان لحظه برای پذیرش جدید دانشجویان در خوابگاه‌ها تصمیم گیری خواهیم کرد تا مطابق شیوه نامه‌های بهداشتی دانشجویان را در خوابگاه‌ها جذب کنیم.

شرایط ورود به کلاس‌های حضوری اعلام شد+ جزئیات

خداداد با بیان اینکه دانشجویان مستقر در خوابگاه‌های دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی حدود ۳۰۰ نفر هستند، تاکید کرد: نوع واکسن تزریقی به دانشجویان خوابگاهی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از نوع سینوفارم و برکت است که با توجه به تعداد دانشجویان هم اکنون ۳۰۰ دوز واکسن کرونا از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دسترسمان است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تصریح کرد: تعداد اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ۸۰۰ الی ۱۰۰۰ نفر است و از آن جایی که تعدادی هم کارمند شرکتی داریم؛ بنابراین دوز واکسن برای آن‌ها متناسب با تعدادشان است.