به گزارش افکار نیوز به نقل از مهر، سردار حسین رحیمی ظهر چهارشنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه پیش بینی می شود یک میلیون زائر در مراسم ارتحال امام (ره) حاضر شوند، گفت: پلیس برای ۳۰ تا ۵۰ هزار خودرو در مراسم ارتحال امام (ره) ۱۰ پارکینگ در نظر گرفته است البته با توجه به تشییع جنازه بیش از ۹۰ شهید دفاع مقدس در روز سیزدهم ماموران از این زمان در اطراف حرم مستقر می شوند.

وی با اعلام اینکه تردد تمامی وسایل نقلیه ساعت ۲۴ سیزدهم خرداد در مسیر جنوب به شمال اتوبان تهران قم از پل حسن آباد ممنوع است، ادامه داد: تردد کامیون و وسایل نقلیه سنگین در محور جاده قدیم قم تهران از سه راهی سلفچگان به سمت تهران تا پایان مراسم ممنوع بوده و رانندگان می توانند از محور سلفچگان آزادراه تهران ساوه به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند. ضمن اینکه تردد کامیون ها در طول جاده قدیم قم مسیر شمال به جنوب و بالعکس ممنوع است.


به گفته رئیس پلیس راهور تهران، محدودیت تردد همچنین برای کامیونها در محور آزادگان از سه راهی افسریه در شرق و جاده مخصوص کرج در غرب اعمال می شود. ضمن اینکه در بلوار علامه عسگری از سه راهی باقرشهر شرق به غرب و رمپ ولوپ های پل حرم از آزادراه خلیج فارس به سمت بلوار علامه عسگری ممنوع است.


رحیمی در خصوص جدول مسیر حرکت شرکت کنندگان نیز گفت: زائران استانهای اصفهان و مرکزی باید از آزادراه قم تهران پل حسن آباد، جاده حسن آباد، جاده قدیم قم، جاده سایت به پارکینگ شماره ۱ مراجعه و از زیرگذر قطعات طرح توسعه جاده سایت، جاده مجید آباد، کمربندی ورامین و آزاد راه تهران قم خارج شوند. همچنین استانهای هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، لرستان، چهارمحال، فارس، کهکیلویه و سمنان نیز باید از آزادراه قم تهران، پل حسن آباد، جاده حسن آباد، جاده قدیم، درب گلدسته بهشت زهرا وارد و از مسیر برعکس خارج شوند.

رئیس پلیس راهور تهران ادامه داد: نواحی بسیج استان تهران، کرج، شهریار، ساوجبلاغ، هشتگرد، نظرآباد، ناحیه قدس، فیروزکوه و دماوند باید از غرب و شرق آزادگان، پل شهید رجایی به سمت جاده قدیم سه راهی باقر شهر درب ۲۵۰ بهشت زهرا وارد و از مسیر برعکس خارج شوند همچنین زائران استان خراسان جنوبی نیز باید از کمربندی ورامین جاده قدیم سه راهی کهریزک، سه راهی باقرشهر درب ۲۵۰ وارد شوند.

رحیمی افزود: موتورسیکلتها و مینی بوسهای شرکت واحد از شمال، شرق و غرب تهران باید از مسیر بزرگراه آزادگان، پل شهید صنیع خانی، بزرگراه شهید هاشمی، پارکینگ متروی شهدا وارد شوند. همچنین استان های آذربایجان شرقی، غربی، خراسان رضوی، خراسان شمالی و قزوین نیز از همین مسیر پس از راست گرد پل اخلاقی می توانند وارد پارکینگ شماره ۵ شوند.

رئیس پلیس راهور از کاروان های زائران خواست در طول حرکت به سمت حرم از مسیرهای تعیین شده حرکت کنند و مسئولان کاروان ها از اتوبوس هایی با ضریب ایمنی بالا استفاده کنند همچنین در صورت امکان زائران از حرکت پیاده در مسیرهای سواره رو به ویژه محورهای بزرگراهی خودداری کنند. ضمن اینکه در مسیرهایی که بیش از هشت ساعت نیاز به رانندگی دارد باید از دو راننده استفاده شود.