دانشجویان تا پایان آبان دزدوم واکسن را دریافت می‌کنند

احمدمعتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر درباره شرط ورود دانشجویان تحصیلات تکمیلی به دانشگاه در سال تحصیلی جدید اظهار کرد: طبق تجربه و نظر متخصصان پزشکی و علمی مهم‌تر از هر واکسیناسیون و هر اقدام دیگری رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و مسائل شخصی امری لازم و ضروری است.

او افزود: اینکه همه افراد با ماسک رعایت کنند، فاصله‌های اجتماعی را رعایت کنند، از مواد ضدعفونی کننده در دانشگاه و منزل و ... استفاده کنند، می‌توانیم مجوز ورود دانشجویان تحصیلات تکمیلی به دانشگاه را برای تردد دهیم.

معتمدی تصریح کرد: طبیعی است که اگر هر دو دز واکسیناسیون انجام شود خیالمان برای حضور دانشجویان راحت‌تر خواهد بود و آسان‌تر می‌توانیم برنامه‌های خود را اجرایی کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: به تدریج جضور دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه را فراهم می‌کنیم و در این زمینه برای کارکنان مشکلی نداریم. گفتنی است که تاکنون بیشتر دانشجویان دز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند، اما اکثرا واکسن‌های آسترازنکا تزریق کرده اند که باید به مدت ۳ ماه تا دریافت دز دوم صبر داشته باشند، حتی اگر افراد دو دز واکسن را هم تزریق کرده باشند، اگر رعایت نکنند حتما گرفتار خواهند؛ بنابراین باید تراکم جمعیت را برای حضور دانشجویان در دانشگاه کاهش دهیم و حتما فاصله گذاری‌های اجتماعی را رعایت کنیم.

دانشجویان تا پایان آبان دزدوم واکسن را دریافت می‌کنند

معتمدی تاکید کرد: احتمالا تا پایان آبان همه افراد دز دوم واکسن کرونا را دریافت می‌کنند و به همین علت بسیار راحت‌تر می‌توانیم برنامه‌های خود را جهت بازگشایی حضوری اجرایی کنیم. به هر حال ترم‌های کرونایی بسیار خاص بودند و شاید در تاریخ دانشگاه‌ها تاکنون این موضوع اتفاق نیفتاده باشد که اینقدر با شرایط خاص مواجه شویم، اما همیشه آئین نامه‌های خاص خود را داشته ایم و اگر هم قصد تغییر داشتیم فقط بخش‌های کوچکی از آن را ویرایش می‌کردیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: به علت شیوع ویروس کرونا مجبور شده ایم هر دو هفته یک بار به صورت مرتب اطلاعیه‌ای صادر کنیم؛ چرا که شرایط هر لحظه تغییر می‌کند و اصلا قابل پیش بینی نیست و خارج از اختیارات ما قرار دارد.

معتمدی بیان کرد: رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی موضوعی است که باید در دوران کرونا تا واکسیناسیون کامل افراد مورد توجه قرار بگیرد و به اینصورت از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: امتحانات پایان ترم بحث مهم دانشگاه هاست که به احتمال قوی تا دی ماه تمامی دانشجویان دز دوم واکسن کرونا را دریافت می‌کنند و به اینصورت اگر مشکل خاصی ایجاد نشود امتحانات به صورت حضوری برگزار خواهند شد و سعی می‌کنیم حتی امتحانات نیم ترم را هم با موافقت استادان و دانشکده‌ها به شیوه مجازی با افزایش طول زمان و کم کردن تراکم جمعیت برگزار کنیم.