کمتر از ۶ میلیون نفر دارای گواهینامه موتورسیکلت هستند

سردار سید کمال هادیان‌فر رئیس پلیس راهور ناجا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نیمی از موتورسیکلت‌ها گواهینامه ندارند، اظهار کرد: بله این موضوع درست است یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر دارای بیمه  و کمتر از شش میلیون نفر هم گواهینامه دارند.

وی ادامه داد: در بحث موتورسیکلت ما احساس نگرانی می‌کنیم از این جهت که ۱۲ میلیون موتور سیکلت وجود دارد که که تقریباً ۹ میلیون این تعداد در سن فرسودگی قرار دارند از طرفی تقریباً کمتر از ۶ میلیون نفر دارای گواهینامه هستند که این امر خطرناک است.

هادیانفر با بیان اینکه کمتر از یک و نیم میلیون نفر دارای بیمه ثالث هستند گفت: اگر تصادفی صورت بگیرد و فرد مشمول پرداخت دیه شود، چون مشمول بیمه نیست، قطعا باید به زندان برود‌  در بحث گواهینامه باید تسهیلاتی را درنظر بگیریم تا افراد ارزانتر و راحتر بیمه شوند. یکی از دلایلی که افراد نمی‌توانند بیمه ثالث دریافت کنند، به این دلیل است که مالک موتور سیکلت بیمه ندارد.

کمتر از ۶ میلیون نفر دارای گواهینامه موتورسیکلت هستند

رئیس پلیس راهور ناجا درباره برخورد با موتور سیکلت‌ها بیان کرد: ابلاغ کردیم که توقیفات را به حداقل ممکن کاهش دهند چه برای موتورسیکلت‌ها و چه برای خودروسوارها فرقی نمی‌کند علت این موضوع در این است که موتورسیکلت وسیله معیشت این افراد است.

هادیانفر افزود: در کنار این تسهیلاتی که در زمینه ترخیص موتورسیکلت ارائه داده‌ایم، امیدواریم بتوانیم در زمینه ارائه سریع گواهینامه هم تمهیداتی را بی‌اندیشیم همچنین شهروندان نظم و احترام به حقوق مقابل را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری به دلیل تخلف موتورسیکلت‌ها نرده‌های مخصوص را قرار داده اظهار کرد: ایجاد چنین نرده‌هایی محرومیت حقوقی برای افرادی که با ولچر رفت و آمد می‌کنند، ایجاد کرده است.