اشتغالزایی برای متکدیان

به گزارش افکارنیوز به نقل از فارس، رضا قدیمی در حاشیه بازدید از برخورد با دستفروشان در اطراف حرم حضرت امام خمینی(ره)گفت: براساس مفاد اساسنامه بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون ساماندهی مشاغل مزاحم و آلاینده در دستور کار شرکت ساماندهی قرار دارد.

مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران با بیان اینکه مجموعه صنفی ولی‌عصر را امسال تاحدودی به نتیجه می‌رسانیم گفت انتقال مشاغل مزاحم از منطقه ۲۰ در دستور کار قرار دارد.

وی در پاسخ به این پرسشی مبنی سیکل ساماندهی متکدیان ناقص است چرا که این افراد بعد از جمع آوری دوباره به سطح شهر بر می‌گردند، گفت: سیکل جمع‌آوری ناقص نیست بعضی مسائل بسیار پیچیده در کشور است که نباید به آنها بخشی نگاه کرد.

قدیمی ادامه داد: صورت مساله را نمی‌توان پاک کرد یک قشری از جامعه هستند که به علت مسائل اقتصادی اقدام به تکدیگری می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری صرفا نوک پیکان است و وظیفه آن جمع‌آوری متکدیان است، گفت: باکمک معاونت اجتماعی شهرداری تهران این کار را انجام می‌دهیم. جلساتی نیز در این زمینه برگزار شده است.

مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران در پاسخ به این پرسش که طرح ضربتی برای جمع‌آوری متکدیان امسال وجود دارد گفت: باید پیشگیری کنیم نه شعار دهیم. باید فکر اساسی در این زمینه انجام شود.

قدیمی با بیان اینکه فقط بحثجمع‌آوری متکدیان نیست، گفت: باید به متکدیان آموزش داد تا کاری یاد بگیرند و آنها را وارد اصناف کنیم.

وی بیان کرد: باید متکدیان را آموزش داده و برای آنها اشتغالزایی ایجاد کنیم.

مدیر عامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران در بخش دیگری از سخنان به بحثتوانمندسازی زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: اقداماتی در این زمینه انجام شده و اشتغالزایی برای آنها ایجاد شده است.