فردا رئیس قوه قضاییه به خوزستان سفر می‌کند

نشست خبری ذبیح‌الله خداییان سخنگوی قوه قضاییه برای پاسخ به سوالات خبرنگاران آغاز شد.

خداییان گفت:فردا رئیس قوه قضاییه به استان خوزستان سفر می‌کند و در این سفر مسئولان عالی قضایی حضور دارند و به شهرستان‌های این استان می‌روند تا مشکلات مردم را رسیدگی کنند. سفر‌های رئیس قوه قضاییه مسئله محور هستند و به مسائل رسیدگی و برای آن‌ها تصمیم گیری می‌شود.

خداییان گفت: درگاه الکترونیکی ثبت من ایجاد شده است، در این درگاه تمام بخش‌های سازمان ثبت اسناد و املاک خدمات خود را ارائه می‌دهند.

وی افزود: سامانه امضا الکترونیکی طراحی شده و از شنبه در یکی از استان‌ها به صورت آزمایشی در دسترس مردم قرار می‌گیرد. در سامانه امضا الکترونیکی احراز هویت و امضا به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

وی گفت: زندانیان بار‌ها گلایه‌مند بودند که بلاتکلیف هستند و یا به صحبت کردن با دادستان نیاز دارند و به آن‌ها دسترسی ندارند که در دوره تحول مسائل رسیدگی شد و در سه ماهه ریاست حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای اقداماتی انجام شد و خودشان 3 بار از زندان ها بازدید داشتند که بی سابقه بوده و حدود ۲۹ هزار بازدید روسای زندان‌ها، دادستان‌ها از زندان‌ها و ۷ هزار ملاقات آنلاین از زندان‌ها داشتیم و ۱۵ هزار زندانی به مرخصی رفتند و بیش از ۲ هزار نفر عفو خوردند و در ۲۳ هزار زندانی مشمول ارفاق شدند و از طریق. ۲ هزار ۵۰۰ نفر از پا بند الکترونیک استفاده کردند و رئیس قوه قضاییه تاکید کردند تا زمانی که فردی جرمش اثبات نشده نباید به زندان برود و زندانیان با خانواده خود در ارتباط باشند.

فردا رئیس قوه قضاییه به خوزستان سفر می‌کند

سخنگوی قوه قضاییه در مورد سیلی خوردن استاندار آذربایجان شرق گفت: هفته گذشته شاهد اقدام ناشایست از سوی فردی که در جلسه معارفه استاندار آذربایجان شرقی  مواجه بودیم که بلافاصله دادستانی به موضوع ورود پیدا کرد در شرایطی که استاندار از فرد مورد نظر شکایتی نداشت  اما این فرد به جرم اخلال در نظم که غیر قابل گذشت بازداشت شد و در حال حاضر با قرار تامین در بازداشت است.

وی گفت: کار این فرد انگیزه شخصی بوده و به مقام قضایی گفته در یکی از بازدید‌های استاندار در زمانی در سپاه کار می کرده با یکی از سربازان رفتار مناسب نداشته است. قوه قضاییه با این گونه مسائل برخورد می‌کند و این رفتار‌ها مورد قبول دستگاه قضایی نیست و با این گونه رفتار‌ها برخورد قاطع می‌شود.