۴۰ واحد صنعتی با اعتبار یک هزار میلیارد تومان در قرچک افتتاح شد

  محسن منصوری استاندار تهران در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی قرچک و پروژه‌های عمرانی این شهر اظهار کرد: امروز از ساعات اولیه بامداد خدمت مردم قرچک بودیم و بعد از آن در خدمت مردم ورامین و فردا هم در خدمت مردم ورامین خواهیم بود. محور ریل راه آهن قطار قرچک، ورامین و پیشوا دقیقا از شهر عبور می‌کند، نیاز به زیرگذر بوده، ولی متاسفانه به دلیل کمبود منابع و بعضا نا هماهنگی‌ها کار متوقف بود که در جلسه امروز مقرر شد تا تخصیص منابع و هماهنگی‌ها بین دستگاه‌ها انجام شود و پروژه مجددا شروع به کار کنیم.

وی ادامه داد:امروز به جرات می‌توان گفت فعال‌ترین شهرک صنعتی استان در قرچک است. در چند سال گذشته ۲۰۰ واحد فعال در این شهرک به بهره برداری رسیده است. ۳۸۰ واحد هم در فاز‌های اجرایی است و در اسرع وقت به بهره برداری خواهند رسید. ۴۰ واحد از این تعداد امروز افتتاح شد و مجموع سرمایه استفاده شده در این ۴۰ واحد یک هزار میلیارد تومان است و اشتغال برای یک هزار نفر به صورت مستقیم و برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به طور غیر مستقیم ایجاد شده است.

استاندار تهران گفت:مسائلی درباره پیشرفت در فاز دو این شهرک که به وسعت ۳۰۰ هکتار است، وجود دارد که باید با هماهنگی سریعتر پیش برود و امروز این هماهنگی‌ها با دستگاه‌های مختلف انجام شد. سایر طرح‌ها مثل اقدام ملی مسکن و طرح‌های اجرایی شهرستان هم بررسی شد و امید داریم تا کار‌ها سریعتر پیش برود.

۴۰ واحد صنعتی با اعتبار یک هزار میلیارد تومان در قرچک افتتاح شد

منصوری گفت:دولت مشکل منابع دارد، ولی معتقدیم با هماهنگی و ایجاد یک وحدت فرمان می‌توانیم کار‌ها را پیش ببریم. از نظر تولید ما در شرایط سختی به سر می‌بریم، وضعیت کرونا، تحریم و کمبود منابع و نقدینگی باعث شده که ما بعضا در حوزه صنعت رشد منفی داشته باشیم. بعضی از شهرک‌های صنعتی دچار مشکل اند و بعضی شرایط بهتری دارند. بسته‌های تشویقی خوبی در نظر گرفته شده و معتقدیم گره تولید را نمی‌توانیم با وام حل کنیم. اگر بنا بود با صرف پرداخت تسهیلات مسائل تولید حل می‌شد باید تاکنون مشکل تولید حل می‌شد.

وی افزود:عمده مسائل از جنس غیر تسهیلاتی است، تک تک مسائل کارخانه‌ها در حال بررسی هستیم و از بین مشکلاتی که به حوزه اقتصادی ما وارد می‌شود از جنس مشکلات منابع نیست، یا زیرساخت‌ها فراهم نشده یا هماهنگی و مجوز انجام نشده است. هفته‌ای دو جلسه ستاد تسهیل را برگزار می‌کنیم و یک روز کاری هم در هفته با فعالان اقتصادی جلسه می‌گذاریم تا بتوانیم حرکتی جدی در این حوزه داشته باشیم.