شهردار تهران در جلسات شورای فرهنگ عمومی شرکت کند

سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی که به مناسبت روز فرهنگی عمومی مهمان برنامه «سلام تهران» بود، درباره عملکردهای خود در این مجموعه گفت: در آرایش سیاست گذاری و مدیریت فرهنگی کشور تاحدودی روزمره گی، دوگانگی و تاحدی هم درماندگی داشتیم. بنابراین تلاش کردیم که اول خودمان را درست کنیم، بعد سراغ دیگران برویم. به عبارتی روابطمان را در سیستم اعصاب فرهنگی کشور و امکان های سیاستی و فکری که داشتیم را اصلاح کنیم.

وی افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی که سیاست های کلان آموزش، فناوری، علم و فرهنگ و دیپلماسی عمومی را درکشور تولید می کند، حوزه ها را به افرادش تنفیذ کرده و باید این تنفیذها دقیق باشد. 

امامی با اشاره به ترویج نام های غیرایرانی و اسلامی در سال های اخیر بیان کرد: بسیاری از این نام ها قرقیزی و مغولی هستند. البته خوشبختانه هنوز هم پنجاه اسم اول دختر و پسر، ایرانی و اسلامی است، اما سیر صعودی نام های دیگر هم نگران کننده است که اگر به موقع اقدام نکنیم باعث می شود که این شورا کنار برود و افراد غیرمتخصص سرکار بیایند.

وی با بیان اینکه ما معضلی به نام تهران داریم، مطرح کرد: رشد و تغییرات کلان شهرها در صد سال گذشته انسان پایه نبوده بلکه ماشین پایه و صنعت پایه بوده است. اما باید دقت کرد که آیا با این ماشین ها رفاه ما محقق شده است؟ 

دبیر شورای فرهنگ عمومی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات ما رشد قارچ وار قهوه خانه و کافه است. همه انسان ها از تنهایی متنفرند و باید دیگرگویی داشته باشند. در رشد نامتوازن تهران محلات، گذرها، مساجد و تکیه ها را از بین بردیم. مردم نیازمند باهم بودن هستند و ما هم در شهر محلی برای رفع این نیاز نداریم.

وی درخصوص ارتباط فرهنگ عمومی و شهر گفت: در همه جا، شهرداری عضو شورای فرهنگی عمومی است. من از جناب آقای زاکانی شهردار تهران دعوت می کنم که حتما در جلسات شورای فرهنگ عمومی شرکت کنند.