پاداش پایان خدمت معلمان پرداخت می شود؟

پاداش پایان خدمت معلمان پرداخت می شود؟ سوالی که این روزها بسیاری از فرهنگیان و بازنشستگان آموزش و پرورش به دنبال جواب آن هستند.  معلمان از انتظار طولانی برای دریافت حق‌التدریس و پاداش پایان خدمت خود گلایه مند هستند. از قرار حق‌التدریس معلمان در بخش دولتی مدتی است که پرداخت نشده و بازنشستگانی که سال قبل، بازنشسته شده‌اند نیز در انتظار دریافت پاداش پایان خدمت هستند. در عین حال معلمان انتظار دارند مابه‌التفاوت اجرای رتبه‌بندی را برای چندماه اخیر دریافت کنند.

نماینده اصفهان گفت: پس از پیگیری از وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و اقتصاد، مشخص شد که گره مشکل پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در سازمان برنامه و بودجه است. پس از اینکه این سازمان توجهی به مکاتبات و تذکرات نمایندگان نداشت، با معاون اول رییس جمهور و شخص اقای رییس جمهور مکاتبه کردم.

مقتدایی ادامه داد: پس از اینکه این سازمان توجهی به مکاتبات و تذکرات نمایندگان نداشت، با معاون اول رییس جمهور و شخص اقای رییس جمهور مکاتبه کردم. آقای مخبر دستور اقدام درباره پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان را صادر کردند و رییس دفتر رییس جمهور نیز دستور بررسی و اقدام دادند، ولی بعد از گذشت مدت زیادی همچنان این موضوع انجام نشده است.
 

پاداش پایان خدمت معلمان پرداخت می شود؟

پیگیری جدی مجلس برای پرداخت پاداش پایان خدمت معلمان


وی عنوان کرد: فرهنگیان ، بیش از یک سال است منتظر دریافت حق قانونی خود هستند، ولی متاسفانه مورد بی مهری قرار گرفته اند.
مقتدایی مطرح کرد: امروز در مکاتبه‌ای با معاون اول رییس جمهور پیگیر چرایی عدم اجرای دستور ایشان شدم و همچنین از رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خواستم که به این موضوع ورود کنند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی همچنین یادآور شد: در صورتی که اقدام لازم بعمل نیاید، از ظرفیت‌های نظارتی مجلس همچون اعمال ماده ۲۳۴ و یا تبصره ۱ ماده ۴۵ استفاده می‌کنیم.

پاداش پایان خدمت معلمان پرداخت می شود؟

 

آخرین وضعیت رتبه بندی معلمان در سال 1400

این در حالیست که انتظار معلمان دریافت مابه‌التفاوت رتبه‌بندی حداقل از ابتدای سال است؛ اما مشخص است که به دلیل کمبود بودجه دولت، رتبه‌بندی فقط از ابتدای سال تحصیلی یعنی از مهرماه قابل اجراست و مابه‌التفاوت همین چندماه به حساب معلمان واریز خواهد شد.