دستگاه های اجرایی اواویت لازم را در اجرای قانون هوای پاک قائل نشدند

"غلامعباس ترکی" در پاسخ به سوال مجری با مضمون آن که چرا دستورات لازم برای اجرای قانون هوای پاک به دستگاه های مربوطه ابلاغ نمی شود؟ توضیح داد: دستگاه های اجرایی اواویت لازم را برای اجرای قانون هوای پاک قائل نشدند.

معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: سازمان بازرسی کشور از عملکرد و کوتاهی دستگاه های اجرایی دفاعی نخواهد کرد اما می بایست به واقعیات و موانع موجود نیز توجه داشت که بخشی از آنان زیرساختی است و بخش دیگر کوتاهی است که از سوی اشخاص و مدیران صورت گرفته.

ترکی در ادامه افزود: ما باید توجه به آلودگی هوا و اجرای قانون هوای پاک را به عنوان یک اولویت ملی در نظر می گرفتیم. از این جهت کوتاهی های صورت گرفته از سوی دستگاه های دولتی مورد انتقاد سازمان بازرسی و مراجع نظارتی قرار دارد.

وی در ادامه به تعدادی از تخلفات صورت گرفته از سوی دستگاه های اجرایی اشاره کرد و گفت: اگر دستگاه های مربوطه، به مجموعه تدابیری که در قانون هوای پاک مصوب شده است عمل می کردند، هم اکنون در وضعیت بهتری قرار داشتیم.

همچنین طی ارتباط تصویری "ولی اسماعیلی" رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص گزارشات منتشر شده در فضای مجازی با مضمون اشخاصی که دارای درآمد متوسطی هستند اما به گونه ای از دو نهاد سازمان بهزیستی و یا کمیته امداد امام خمینی (ره) مستمری دریافت می کنند، توضیح داد: گزارشاتی که اخیرا در فضای مجازی منتشر شده و به دست ما هم رسیده، در دستور کار و بررسی قرار داده شده است.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: باتوجه روند ارزیابی ماهانه و یا هر سه ماه یک باری که توسط کمیته امداد و یا سازمان بهزیستی صورت می گیرد، بعید است این اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی دقیق باشد. اما کمیسیون اجتماعی وظیفه خود می داند به این مسئله ورود پیدا کند و تا هفته آینده نتیجه را به مردم عزیز اطلاع خواهیم داد.