واکنش پلیس به اظهارات عضو شورای شهر تهران درباره عملکرد نیروی انتظامی در پارک ها

چند روز قبل سوده نجفی در بیست و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود به عملکرد پلیس در پارک‌های تهران اعتراض کرد و مدعی شد که ماموران در کیوسک‌های انتظامی واقع در پارک‌ها فعالیت ندارند.

نجفی مدعی است بود که در بازدیدی که از منطقه ٩ داشته مشکلاتی رو مشاهده کرده است و یکی از معضلات آن منطقه پارک المهدی است که آسیب‌های اجتماعی فراوانی دارد.

او گفت: در آنجا کیوسک نیروی انتظامی هم وجود داشت، اما عملا کار خاصی انجام نمی‌شد که از رییس پلیس تهران می‌خواهم نظرات بیشتری بر پارک‌ها داشته باشند.

مشکل انتظامی در پارک‌ها باشد ماموران مستقر در کیوسک‌ها رسیدگی خواهند کرد

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: ماموران کلانتری‌های مستقر در سطح تهران به صورت شبانه روزی فعالیت خود را برای رسیدگی به موضوعات مختلف و دغدغه‌های شهروندان انجام می‌دهند.

واکنش پلیس به اظهارات عضو شورای شهر/ در پارک‌های تهران مشکل انتظامی باشد ورود خواهیم کرد

وی افزود: چند مولفه برای کلانتری‌ها ابلاغ کردیم که یکی از این موارد حضور در پارک‌ها و پاکسازیشان است.

سرهنگ موقوفه‌ای ادامه داد: شناسایی و دستگیری خرده فروشان موادمخدر، جمع آوری معتادان متجاهر، مبارزه با سارقان و کشف اموال مسروقه، دستگیری مزاحمان نوامیس و سایر موارد از موضوعاتی است که ماموران کلانتری‌های مستقر در کیوسک پارک‌های سطح شهر نسبت به آن اشرافیت دارند.

وی افزود: در حال حاضر مشکلی در بحث ناامنی و دیگر موارد در پارک‌های تهران که در این بین عضو شورای شهر به پارک المهدی اشاره کرده است، نداریم.

رئیس پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: اینکه در برخی ساعات و دقایق ماموران پلیس در کیوسک‌ها مستقر نباشند موضوع عادی است، چرا که نفرات ما از سرباز گرفته تا مامور کادر اقدام به گشت زنی پیاده در سطح پارک‌ها می‌کنند و طبیعی است که در پارکی به بزرگی المهدی مدت زمان گشت زنی دقایق طولانی را به دنبال داشته باشد.

وی افزود: پلیس کار خود را به خوبی انجام می‌دهد و با اشرافیت اطلاعاتی موجود در حال تامین و برقراری هر چه بهتر امنیت در سطح تهران بزرگ هستیم.