پیشنهادات کمیته امداد برای افزایش مستمری مددجویان در بودجه ۱۴۰۱

جعفر صباغیان معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد ، اظهار کرد: پیشنهادات این نهاد برای افزایش مستمری مددجویان به دولت ارائه شده و امیدواریم با تصویب مجلس، شاهد رشد متناسب مستمری در بودجه ۱۴۰۱ باشیم.

وی افزود: مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته به طور میانگین ۶۷ درصد افزایش یافت، افزود: در حال حاضر خانوار یک نفره ماهانه ۳۵۰ هزار تومان، خانواده ۲ نفره ۵۰۰ هزار تومان و خانواده سه نفره ۷۰۰ هزار تومان در ماه مستمری دریافت می‌کنند.

صباغیان ادامه داد: دریافتی خانوار چهار نفره ۹۰۰ هزار تومان است و خانوار‌های پنج نفر به بالا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دریافتی ماهانه دارند.

پیشنهادات کمیته امداد برای افزایش مستمری مددجویان در بودجه ۱۴۰۱

صباغیان با تاکید بر اینکه ارقام پرداختی فعلی پاسخگوی احتیاجات خانواده‌های تحت حمایت نیست اظهار کرد: در حوزه‌های مختلف از جمله معیشت، مسکن و تهیه جهیزیه، نیازمند کمک‌های مردم نیکوکار و خیران هستیم.

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد با اشاره به شرایط اقتصادی، تورم، گرانی و سخت شدن معیشت مردم، تاکید کرد: کمیته امداد پیشنهادات خود برای افزایش مستمری مددجویان برای گنجاندن در لایحه بودجه سال آینده را به دولت ارائه داده خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: پیشنهادات کمیته امداد همچنین در زمینه تامین مسکن، اشتغال و سایر موارد برای بودجه سال آینده در حال جمع‌بندی و ارسال به دولت است.

صباغیان با اظهار خوشبینی برای تصویب افزایش مستمری مددجویان در بودجه ۱۴۰۱ گفت: امیدواریم در مجلس دفاعیات لازم توسط نمایندگان صورت بگیرد؛ زیرا نمایندگان مجلس یازدهم نسبت به معیشت مردم دغدغه‌مند هستند.