افکارنیوز:سرهنگ سعيد اسماعيلي گفت: طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامي، هر كس در ارقام و مشخصات پلاك وسايل نقليه موتوري زميني، آبي يا كشاورزي تغيير دهد، يا پلاك وسيله نقليه موتوري ديگري را به آن الصاق كند يا براي آن پلاك تقلبي بكار برد يا چنين وسايلي را بااعلام به تغيير و يا تعويض پلاك تقلبي مورد استفاده قرار دهد و همچنين هركس به نحوي از انحاء در شماره شاسي، موتور يا پلاك وسيله نقليه موتوري و يا پلاكهاي موتور و شاسي كه از طرف كارخانه سازنده حك يا نصب شده بدون تحصيل مجوز از راهنمايي و رانندگي تغيير دهد و آن را از صورت اصلي كارخانه خارج كند به حبس از شش ماه تا يك سال محكوم خواهد شد.

وی اظهار داشت: رانندگان متخلفی که قصد ورود به طرح ترافیک را داشته باشند یا برای جلوگیری از ثبت تخلفات‌شان توسط دوربین پلاک خودرو را دستکاری یا مخدوش کنند، به دادسرای ویژه راهنمایی و رانندگی معرفی خواهند شد تا طبق قانون با آنان برخورد قضایی شود.

سرهنگ اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگارفارس افزود: مالکان خودروها موظفند تا هرگونه تغییر آدرس خود را به نزدیکتر‌ین دفتر پلیس + ۱۰ اعلام کند، در غیر این صورت بابت این موضوع ۱۵ هزار تومان جریمه خواهند شد.

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور تهران اعلام کرد: گشت‌های نامحسوس پلیس در محدوده طرح ترافیک حضور دارند و خودروهای غیر مجازی را که وارد محدوده طرح شده‌اند را شناسایی خواهد کرد.
به گزارش فارس، ورود غیر مجاز به محدوده طرح ترافیک با نصب دوربین‌های کنترلی برای رانندگان متخلف سخت تر شده و برخی افراد با دستکاری و ایجاد خدشه بر پلاک سعی در سوء استفاده را دارند، اما ورود غیر مجاز به این محدوده ارزش زندانی شدن و سوء پیشینه را ندارد.