زندگی با امیکرون با این روش

چند هفته‌ای است که سویه جدیدی از ویروس مرگبار کرونا در جهان گسترش یافته است. اُمیکرون جدیدترین نوع ویروس کروناست که زمینه ایجاد ترس در مردم و همچنین بازارهای جهانی شده است وتا اینجا ما چیز زیادی در مورد آن نمی‌دانیم. نمی‌دانیم که چقدر مسری یا خطرناک است و این که در چند هفته و چند ماه آینده چگونه بر زندگی ما تأثیر خواهد گذاشت. با همه این ناشناخته‌ها، وقتی که دلتا،‌ امیکرون یا هر سویه جدید دیگری به سراغ ما می‌آید، چگونه باید واکنش نشان دهیم؟

با خیال راحت کنار دلتا و امیکرون زندگی کنید

اول و مهمتر از همه این که وحشت نکنید. گرچه طبیعی است که از هر چیز ناشناخته‌ای وحشت داشته باشیم، به یاد داشته باشید که ما در مورد نحوه محافظت از خود در برابر کووید۱۹ بسیار بیشتر از اوایل سال ۲۰۲۰ می دانیم. اکنون دانشمندان می‌دانند چه سؤالاتی را بپرسند و ابهامات کجاست. ما واکسن‌ها، آزمایش‌ها و برخی درمان‌هایی داریم که می‌توانند اثربخشی آنها را بررسی کنند. کمتر از دو سال پیش هیچ کدام از اینها را نداشتیم.

زندگی با امیکرون با این روش

اما پرواضح است که نمی توانیم انواع جهش‌های این ویروس را نیز نادیده بگیریم. برخی از ما فکر می‌کردیم که پس از گذر از سال ۲۰۲۰ می‌توانیم به زندگی قبلی خود بازگردیم. با توجه به شیوع نوع دلتا و افزایش موارد ابتلا به کرونا در سال ۲۰۲۱ و اکنون هم گسترش نوع امیکرون، بازگشت به زندگی معمول به وضوح اتفاق نمی‌افتد.

واقعیت این است که اکنون که خارج از خانه هستیم، همه ما ممکن است در معرض دلتا، امیکرون یا نوع دیگری از ویروس کرونا در آینده قرار بگیریم. آیا آمادگی رویارویی با آن را داریم؟ این یک ارزیابی خطر است که ما آگاهانه یا ناخودآگاه هر بار که در یک جمع کوچک در خانه، یک دورهمی بزرگتر مانند عروسی یا در محیط‌های روزمره مانند محل کار یا مدرسه هستیم، باید انجام دهیم. خبر خوب این است که ما ابزارهایی داریم که می‌توانیم از آنها برای محافظت از خود در برابر انواع سویه‌های کرونا استفاده کنیم.

واکسن

اگر واکسن کرونای خود را دریافت کرده‌اید، به خودتان تبریک بگویید! شما و اطرافیانتان ایمن‌تر از سایرین هستید. حتماً واکسن آنفولانزا، تقویت کننده کووید۱۹ را نیز در صورت واجد شرایط بودن دریافت کرده و بررسی کنید که آیا نیاز به مراقبت‌های پیشگیرانه یا درمان‌های پزشکی دیگر دارید یا خیر. در حالی که احتمال ابتلا به کووید۱۹ در زمانی که واکسن زده‌اید بسیار کم است، اما چند اقدام کلیدی دیگر می‌تواند خطر ابتلا به آن را حتی بیشتر از این نیز کاهش دهد.

ماسک‌زدن

مطمئن شوید که همیشه یک ماسک همراه خود دارید و استفاده از آن را به یک عادت روزانه تبدیل کنید. همیشه باید در خانه از خانه، هنگام حضور در فروشگاه، محل کار یا مدارس فرزندان ماسک به صورت داشته باشیم. تقریبا پوشیدن ماسک در مکان‌های عمومی سرپوشیده مانند بستن کمربند ایمنی هنگام رانندگی با ماشین، امری عادی است.

آزمایش

انجام آزمایش کووید۱۹ قبل از حضور در اجتماعات، اقدامی معقول است؛ به خصوص زمانی که برخی از افراد شرکت کننده در معرض خطر بالایی قرار دارند مانند کودکان واکسینه نشده، بستگان کهنسال یا کسانی که بیماری‌های مزمن دارند. دانستن اینکه همه افراد حاضر در جمع آزمایش‌ کرونای اخیرشان منفی بوده، لایه دیگری از آرامش را به ارمغان می‌آورد: اینکه احتمال کمتری وجود دارد که اطرافیان ناآگاهانه سرایت‌دهنده بیماری شوند.