فروش ۴۰۰ پارتی کالا در مزایده جدید سازمان اموال تملیکی

عبدالمجید اجتهادی رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در برنامه تیتر امشب در خصوص حراج امروز در این سازمان تصریح کرد: در خصوص این مزایده اطلاع رسانی مناسبی شد و استقبال بی نظیری از این مزایده صورت گرفت.

او ادامه داد: از هزار و ۱۲۷ پارتی کالایی که آماده و عرضه شدند توانستیم حدود ۴۰۰ پارتی را به فروش برسانیم.

اجتهادی افزود: در حراج های قبلی نهایت ۱۰۰ نفر شرکت می کردند امروز حدود هزار نفر در این حراج شرکت داشتند.

این مقام مسئول گفت: در حراجی‌های حضوری سازمان اموال تملیکی، کالاهایی که رای آن صادر شود و کالا‌های کوچک تا سقف ۶۵۰ میلیون تومان به فروش گذاشته می شود. در مزایده الکترونیکی که از فردا انجام می گیرد، سقف فروش وجود ندارد.

او ادامه داد: کشف قیمت خوبی در این حراج شد و تضمین حقوق افرادی که ممکن است آرای برائت برای آنها صادرشود انجام گرفته بود.

اجتهادی تصریح کرد: در این حراج کالاهایی همچون مواد خوراکی ، لوازم خانگی و برخی ماشین آلات که احکام قطعی از مراجع رسیدگی کننده در مورد آنها صادر شده، عرضه شد.

 رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی  تاکید کرد: همگرایی ملی در این خصوص انجام گرفته است. اولویت ما این است که انبارها کمی خالی شود در گذشته کالاهایی در انبارها مانده بود و متاسفانه  تاریخ انقضای آنها  تمام شد که فاسد و امحا شدند.

او افزود: در موضوع کالاهای قاچاق طبق قانون ممنوعیت فروش در داخل داریم  و فروش به شرط صادرات است که البته موانعی برای بازصادرات است و در صدد رفع آن هستیم. برخی کالاها هم که رای برائت برای آنها صادر می شود باید عودت داده شود.

 رئیس سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی  گفت: مشکلات بوده اما اراده ای هم برای تعیین تکلیف اموال مانده در سازمان نبوده است.

او ادامه داد: در بحث کالاهای متروکه اولویت اول سازمان این است تهاتر بین طلب کنیم و به تولیدکنندگان بدهیم. حجم زیادی از کالاهای مانده در این سازمان متروکه هستند که عوارض گمرکی آنها به موقع پرداخت نشده است.

فروش ۴۰۰ پارتی کالا در مزایده امروز سازمان اموال تملیکی

امکان اوراق خودروهای لوکس موجود در انبارهای اموال تملیکی

مدیرعامل سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در خصوص مزایده خودروهای مانده در انبارهای اموال تملیکی گفت: برخی از خودروهای لوکس ممنوعیت شماره‌گذاری و فروش در داخل کشور دارند که امکان دارد امحای فنی آنها انجام بگیرد و از قطعات آنها استفاده شود؛ پیشنهاد در این زمینه داده ایم و منتظر دستور دولت هستیم.

اجتهادی گفت: خودروهای بالاتر از ۲۵۰۰ سی سی پس از آرای قطعی، شماره‌گذاری شده و به حراج گذاشته می‌شود. پیشنهادی هم در این خصوص به دولت داده ایم که در دست بررسی است.

او افزود: بر اساس این پیشنهاد برخی از این خودروها  به مناطق آزاد منتقل می شوند همچنین  برخی خودروها هم به دستگاه های نظامی و امنیتی فروخته می شوند.