تقدیم 205 شهید سلامت در دوران کرونا

بهرام عین‌اللهی عصر امروز در جشنواره «سلیمان سلامت» با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا و گرامیداشت شهادت سردار سلیمانی اظهار کرد: اعتقاد همه ما در دولت این است که روح بلد سردار سلیمانی حامی دولت هست و می تواند ما را کمک کند.

وی بیان داشت: تاریخ پزشکی و زحمات فقط به این دو سال اخیر ختم نمی‌شود و بنا به گفته رهبری کشور دارای هویت است و این هویت در زمان‌های مختلف خودش را نشان می‌دهد و در دفاع مقدس نیروهای زشکی همراه با رزمندگان تاریخ باشکوهی را آغاز کردند اما ضبط و ثبت نشد و متاسفانه اینها در هنر هم چندان تبلور پیدا نکرد.

وزیر بهداشت تصریح کرد: تاکید رهبری بر این است که این صحنه‌ها بازسازی و بازخوانی شود و در دفاع مقدس گروه پزشکی در نزدیک‌ترین نقطه به دشمن و در خط مقدم و جلوی خط مقدم خدمات زیادی را انجام داد و شهدای زیادی را تقدیم کرد و این حماسه، حماسه‌ای ادامه‌دار است و از بعد از انقلاب اسلامی تبلور پیدا کرد.

عین‌اللهی با بیان اینکه ناجوانمردانه‌ترین تهاجم شیمیایی در کشور ما انجام شد، ابراز داشت: گروه پزشکی ما محل کار خود را ترک نکردند اما هیچ کدام از این صحنه ها ضبز و ثبت نشد.

وزیر بهداشت ابراز داشت: کرونا هرچند فاجعه بدی بود، اما خیلی چیزها را روشن کرد و واقعیت کشورها روشن شد، کشورهایی که توانسته‌اند کرونا را مهار کنند، کشورهای قدرتمندی هستند و کشورهای مدعی مانند آمریکا و ایتالیا نشان دادند، قوی نیستند و مریض در آن کشورها روی زمین ماند و مرگ و میر بالایی دارند و کشور ما در کرونا قدرت واقعی خودش را نشان داد.

تقدیم 205 شهید سلامت در دوران کرونا

عین‌اللهی اضافه کرد: قدرت واقعی هر کشور به مردمش است و مردم قدرت واقعی ما هستند و اگر در دوران دفاع مقدس توانستیم سربلند شویم زیرا مردم را داشتیم و ما بعد از چند سال از تهاجم‌های دنیا می‌بینیم، مردم با قدرت ایستاده‌اند.

وی ادامه داد: تا زمانی که مردم را داشته باشیم، قدرت داریم و حاج قاسم چون مردمی و با مردم بود حاج قاسم شد در حالی که ژنرال‌های دنیا این قدرت را ندارند و قدرت، یعنی قدرت مردم و ما در واکسیناسیون قدرت مردم را نشان دادیم.

وزیر بهداشت بیان کرد: وقتی مردم به صحنه آمدند و همه پایگاه‌های بسیج به صحنه آمدند مانند دوران دفاع مقدس توانستیم در هفته به اندازه جمعیت امارات یعنی ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تزریق واکسن را انجام دهیم و این قدرت مردم بود و اگر مردم بیایند و پشت ولایت قرار گیرند، خدا هم با مردم خواهد بود و این یک درس تاریخی است که کارمان را باید مردمی انجام دهیم.

عین‌الهی افزود: رهبری فرمودند چرا فعالیت کادر پزشکی را نشان نمی‌دهید و چرا هنرمندان وارد صحنه نمی‌شوند و دوستان ما جشنواره سلیمان سلامت را راه انداختند.

وی با بیان اینکه کادر پزشکی ما امتحان خوبی پس دادند، یادآور شد: دشمن دنبال تخریب کادر پزشکی است زیرا یکی از افتخارات ما کادر پزشکی ما هستند و این در شرایطی‌ست که در ابتدای انقلاب کادر پزشکی ما از هند و پاکستان با کیفیت پایین خدمات می‌دانند و امروز کادر پزشکی ما در قله علم ایستاده اما دشمن همیشه می‌آید و نقاط مثبت ما را نشانه می‌گیرد.

عین‌اللهی تصریح کرد: کرونا موجب شد این گروه خدمات و عشق‌شان به انقلاب نمایان شود و پزشکی که 24 ساعت نمی‌خوابد و در شرایطی که از ترس کرونا تعدادی از خانه بیرون نمی‌آیند کادر درمان ما 24 ساعت بالای سر بیمار کرونایی قرار گرفت.

وی اظهار داشت: خدمات کادر درمان ما نمونه‌ای از هویت ماست و هویت ما ملتی است که اعتقاد به ولایت و خدمت به مردم دارد و اینجاست که هنرمندان ما این هویت را نشان می‌دهند و هنر واقعی می‌تواند این خدمات را نشان دهد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: آغوش ما در وزارت بهداشت همیشه برای هنرمندان باز است و افتخار می‌کنیم هنرمندان با ما همکاری کنند و خدمت با هنر تبلور پیدا می‌کند و ما آماه هستیم و از روابط عمومی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هم درخواست می کنم از هنرمندان در مناطق مختلف استفاده کنند.

عین‌الهی ابراز داشت: به سمت مرجعیت علمی حرکت می‌کنیم تا نقش داشته باشیم و در گام دوم انقلاب نیاز به الگوی ایثار، فداکاری و دانش داریم و حاج قاسم سلیمانی یک الگوی موفق برای دانشگاه‌های ماست و استقلال ما را تامین کرد.

وی بیان داشت: در بخش کرونا 205 شهید را تاکنون داشته‌ایم و این نشان دهنده صدق وعده ماست و ایجاد هنر در رشته پزشکی را دنبال می‌کنیم و این مژده را بدهم رشته هنر پزشکی را در دانشگاه علوم پزشکی راه‌اندازی می‌کنیم.

وزیر بهداشت خواستار برگزاری سالانه جشنواره سلیمان سلامت در استان کرمان شد و تصریح کرد: کرمان با نام حاج قاس سلیمانی گره خورده است و کرمان قله کشور شد.

عین‌الهی در پایان سخنان خود بیان داشت: حاج قاسم سرباز واقعی امام زمان (عج) بود و ما همیشه از روح بلند حاج قاسم امداد می‌طلبیم و این را می گوییم حاج قاسم عزیز که زنده هستید به عهدی که با مردم بستیم همیشه پایبند خواهیم بود و مطمئن باشید لحظه ای عقب نمی نشینیم و ذره ای عقب نشینی نمی کنیم و این حرکت تا ظهور امام زمان ادامه دارد.