وضعیت آب و هوا در ۲۴ دی/ کاهش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما در دامنه‌های جنوبی البرز

 امروز جمعه با فعالیت سامانه بارشی ، در نواحی شمال‌غرب، غرب، جنوب غرب، بخش‌هایی از جنوب، برخی مناطق شمال شرق کشور، استان‌های ساحلی دریای خزر، استان‌های واقع در جنوب البرز مرکزی شمال تهران، البرز، قزوین و بخش‌هایی از استان‌های کرمان و یزد، بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف رخ خواهد داد.

شدت بارش در جنوب آذربایجان غربی، نیمه شمالی فارس، شمال شرق خوزستان ، لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، نیمه جنوبی اردبیل، گیلان، غرب مازندران، جنوب و غرب اصفهان و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران، البرز، قزوین و زنجان است. در این روز در برخی نقاط غرب و دامنه‌های جنوبی البرز پدیده رعد و برق و در مناطق جنوبی کشور رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود.

شنبه در اغلب مناطق کشور بارش پیش‌بینی می‌شود و شدت بارش در این روز در استان‌های فارس، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، شمال شرق خوزستان، چهار محال و بختیاری، جنوب و غرب کرمان، خراسان رضوی، شمال خراسان جنوبی و برخی مناطق هرمزگان پیش‌بینی می‌شود. گفتنی است، در این روز در برخی مناطق شرق، شمال شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد.

از جمعه تا یکشنبه در شمال غرب، غرب، استان‌های ساحلی خزر کاهش دما بین ۷ تا ۱۰ درجه و در دامنه‌های جنوبی البرز کاهش دما بین ۵ تا ۷ درجه پیش‌بینی می‌شود. همچنین از یکشنبه تا سه‌شنبه در شمال شرق، شرق، جنوب غرب و مرکز کشور ۵ تا ۸ درجه کاهش دما انتظار می‌رود.

جمعه تا دوشنبه دریای خزر مواج است. جمعه نیمه غربی خلیج فارس، شنبه خلیج فارس و یکشنبه، مرکز و شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.