طرح پلیس فتا علیه تقلب در امتحانات مجازی

سرهنگ رامین پاشایی گفت: طرح عملیاتی و رصد پیش دستانه پلیس فتا با همیاری بیش از ۱۲۰ کارگروه ویژه در واحد‌های متناظر استانی و شهرستانی علیه هرگونه جریانات در حوزه تبلیغات دسیسه و تقلب در امتحانات نهایی دانش آموزان و دانشجویان در حال پیگیری است.

به گفته معاون اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور اقدام قضائی علیه مرتکبانی که در فضای مجازی مترصد کلاهبرداری از متقاضیان و اعمال مجرمانه خود هستند، در حال اجراست و هنگام کشف موارد مجرمانه در این حوزه، اسامی دانش آموزان و دانشجویان متخلف نیز به نهاد‌های اجرایی دو وزارتخانه یاد شده با هدف اعمال برخورد‌های لازم و قانونی اعلام خواهد شد.

با همکاری ویژه وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، رسیدگی با این گونه تخلفات در جریان است.

با تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضائی ادوار گذشته مشخص است مجرمان سایبری فعال در این حوزه بدون داشتن هرگونه سواد علمی و یا دسترسی به سوالات امتحانی، پس از تبلیغات و فریب متقاضیان و دریافت مبالغ مختلف از آنان تحت عنوان ودیعه و سایر موارد، دیگر پاسخگوی متقاضیان نخواهند بود.

طرح پلیس فتا علیه تقلب در امتحانات مجازی

پیشتر سرهنگ پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا انتظامی کشور از دستگیری ۶۴ نفر از افرادی که مدعی فروش سوالات کنکور و امتحانات نهایی بودند و مسدود کردن ۶۸ کانال و تارنمای مرجع و متخلف، خبر داده بود.