ایمپلنت دندان برای چه افرادی مناسب است؟

ایمپلنت دندان یکی از راهکارهای موثر برای دندان‌های از دست رفته است که با استفاده از آن می‌توان دوباره به لبخند افراد، زیبایی بخشید. این روش می‌تواند به افرادی که دندان‌های خود را از دست داده‌اند، کمک شایانی کند و اعتماد به نفس این افراد را دوباره احیا کند. در اینجا قصد داریم با کاشت دندان بیشتر آشنا شویم و به معرفی مرکز ایمپلنت و بهترین دکتر ایمپلنت تهران بپردازیم.

ایمپلنت دندان و زیبایی دهان و دندان

بسیاری از افراد به دلایل مختلفی از قبیل پوسیدگی بیش از حد دندان و کشیدن یا شکستگی آن، دندان‌های خود را از دست داده‌اند. این موضوع باعث شده است که دیگر لبخند زیبایی نداشته باشند و از طرفی در جویدن غذا نیز دچار مشکل شوند. از طرف دیگر، نداشتن لبخند زیبا بر روی اعتماد به نفس فرد اثرات منفی بر جای می‌گذارد و موجب نارضایتی شخص از زیبایی ظاهری خود می‌شود. در این شرایط، کاشت ایمپلنت دندان یکی از روش‌هایی است که می‌تواند تمامی این مشکلات را حل کند و لبخند زیبایی را برای افراد به ارمغان بیاورد.

چه افرادی می‌توانند از ایمپلنت دندان استفاده کنند؟

برای انجام این جراحی، افرادی که دندان‌های فک جلو یا عقب خود را بر اثر پوسیدگی یا حادثه ای از دست داده اند یا افرادی که تنها یک دندان را از دست داده اند اما فاصله مناسبی برای کاشت دارند، کاندیدای مناسبی محسوب می‌شوند. علاوه بر این بیمارانی که از دندان مصنوعی استفاده می‌کنند و به دنبال جایگزین کردن آن با دندان ثابت هستند نیز می‌توانند برای این جراحی اقدام کنند. اما به طور کلی باید گفت کلیه افراد تنها با مراجعه حضوری می‌توانند از مناسب بودن وضعیت خود برای این جراحی مطلع شوند. مشورت با یک متخصص کاشت ایمپلنت می‌تواند بهترین پاسخ برای کلیه سوالات بیماران در این خصوص باشد.

ایمپلنت دندان برای چه افرادی مناسب است؟

ایمپلنت دندان در اغلب افراد قابل اجرا است. اما بررسی برخی فاکتورها برای کاشت ایمپلنت و پایداری آن از اهمیت بالایی برخوردار است. به طوری که می‌توان گفت افرادی مناسب کاشت و جراحی هستند که این فاکتورها را دارا باشند؛ در غیر این‌صورت ممکن است کاشت دندان با موفقیت انجام نشود. برخی از این فاکتورها شامل موارد زیر است:

  • تراکم استخوان فک: استخوان فک و میزان تراکم آن، نقش مهمی را در موفقیت جراحی ایمپلنت دندان ایفا می‌کند؛ به دلیل اینکه کاشت دندان در استخوان فک انجام می‌شود. بنابراین این استخوان باید از استحکام کافی برخوردار باشد. برخی از افرادی که در ناحیه استخوان فک، تراکم کافی ندارند، در کاشت دندان با شکست مواجه می‌شوند. دندانپزشکان در این زمینه اقدامات درمانی لازم را انجام می‌دهند و در صورتی که این اقدامات موثر واقع شوند، کاشت ایمپلنت دندان انجام می‌شود.
  • سلامت لثه‌ها: افرادی که برای کاشت ایمپلت دندان اقدام می‌کنند باید از سلامت لثه نیز برخوردار باشند. معمولا افرادی که دچار مشکلات حاد لثه‌ای باشند، قبل از کاشت باید به متخصصان لثه مراجعه کنند و مشکلات لثه را برطرف نمایند؛ در غیر این‌صورت گزینه مناسبی برای جراحی و کاشت دندان نخواهند بود. مشکلات لثه اثرات مخربی بر روی دندان‌های اصلی و دندان‌های کاشته شده خواهند داشت. به دلیل اینکه لثه‌های ناسالم نمی‌توانند بستر ایمنی را برای دندان‌ها فراهم کنند. در نتیجه بیمار پس از مدتی شاهد لق شدن و شل شدگی دندان‌های خود خواهد بود.
  • سلامت عمومی بدن: وضعیت سلامتی بدن نیز در موفقیت جراحی کاشت دندان، موثر است. افرادی که دخانیات مصرف می‌کنند یا دچار بیماری دیابت هستند در برخی موارد، وضعیت مناسبی برای کاشت ندارند. این افراد قبل از کاشت دندان حتما باید با متخصص مشورت کنند و در مورد وضعیت سلامتی خود به طور دقیق با او صحبت نمایند.

ایمپلنت دندان برای چه افرادی مناسب است؟

نکته‌ای که در این خصوص وجود دارد این است که افراد باید به صورت حضوری به دندانپزشک و متخصصین کاشت دندان مراجعه نمایند تا دندانپزشک با بررسی تمامی فاکتورها و اقدامات درمانی، تصمیم نهایی را در مورد جراحی و کاشت بگیرد. در این بین مراجعه به بهترین مراکز ایمپلنت و متخصصین مجرب، ضروری است.

 بهترین مرکز ایمپلنت تهران

مرکز ایمپلنت دکتر عباس گشاده رو، یکی از مراکز کاشت ایمپلنت تهران است که می‌تواند خدمات کاملا تخصصی در زمینه جراحی و کاشت ایمپلنت دندان را به بیماران ارائه نماید. در این کلینیک، دکتر عباس گشاده رو، به عنوان بهترین متخصص کاشت ایمپلنت در تهران می‌تواند راهنمایی‌های لازم در خصوص این جراحی را در اختیار بیماران قرار دهد. بنابراین افرادی که به دنبال کلینیک کاشت ایمپلنت و شناسایی بهترین مرکز ایمپلنت تهران هستند، می‌توانند با مراجعه به این کلینیک، خدمات کاملا تخصصی در این زمینه را توسط دکتر عباس گشاده رو، متخصص ایمپلنت تهران انجام دهند.

 دکتر عباس گشاده رو، بهترین دکتر ایمپلنت تهران، متخصص جراحی لثه و ایمپلنت‌های دندانی، با سابقه درخشان در این حوزه می‌تواند با بررسی دقیق وضعیت استخوان فک و سلامت لثه‌ها، راهنمایی‌های لازم را به بیماران ارائه می‌دهد. علاوه بر این در صورتی که بیمار لثه‌های ناسالمی داشته باشد، ابتدا اقدامات درمانی در جهت سالم سازی لثه‌ها انجام می‌شود و پس از آن شرایط برای کاشت دندان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

خدمات کلینیک دکتر عباس گشاده رو

دکتر عباس گشاده رو، در کلینیک خود خدمات مختلفی در زمینه دندانپزشکی به بیماران ارائه می‌دهد. برخی از این خدمات شامل موارد زیر است:

  • خدمات ارتودنسی دندان به صورت ثابت و متحرک
  • دندانپرشکی ترمیمی و زیبایی
  • طراحی لبخند با روکش‌ها و لمینت
  • سفید کردن دندان
  • جراحی زیبایی لثه
  • جراحی افزایش طول لثه
  • جراحی دندان عقل
  • جراحی سینوس لیفت، پیوند استخوان سینوس
  • جراحی نواقص استخوان فک
  • کاشت دندان و ایمپلنت

 ایمپلنت دندان برای چه افرادی مناسب است؟

جمع بندی و نتیجه گیری

ایمپلنت دندان یکی از بهترین اقدامات درمانی برای دندان‌های از دست رفته است. در صورتی که در ایام گذشته دندان‌های خود را از دست داده اید، توصیه می‌شود با مراجعه به یک دندانپزشک متبحر، بررسی‌های لازم را برای این جراحی انجام دهید و در اسرع وقت نسبت به کاشت دندان اقدام نمایید. با استفاده از این روش درمانی می‌توانید یک بار دیگر شاهد زیبایی دهان و دندان خود باشید و از غذا خوردن نیز لذت ببرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات دندانپزشکی می‌توانید به آدرس اینترنتی https://tehranimplantteam.com/ مراجعه نمایید.