تایید دو دارو برای مقابله بهتر با سویه اومیکرون

این سازمان، یک مسدود کننده آنزیم به نام «باریسیتینیب» و یک درمان آنتی بادی مونوکلونال به نام «سوتروویماب» را توصیه می‌کند.

از آنجایی که سویه بسیار عفونی اومیکرون ، بسیاری از درمان‌های کلیدی را بی اثر می‌کند، سازمان بهداشت جهانی استفاده از این دو دارو را برای مقابله با این ویروس توصیه کرده است.

این سازمان، استفاده از بارسیتینیب را به‌عنوان جایگزینی برای مسدودکننده‌های گیرنده اینترلوکین ۶ (IL-۶) در ترکیب با کورتیکواستروئیدها برای افرادی که کووید ۱۹ «شدید یا بحرانی» را تجربه می‌کنند قویاً توصیه می‌کند.

بارسیتینیب یک داروی خوراکی است که اغلب برای درمان آرتروز روماتیسمی استفاده می‌شود و با مسدود کردن آنزیم‌های خاصی که می‌توانند منجر به التهاب شوند، عمل می‌کند.

همچنین سازمان بهداشت جهانی "توصیه مشروط" را برای استفاده از داروی آنتی بادی مونوکلونال سوتروویماب در بیماران مبتلا به کووید ۱۹ غیر شدید ارائه کرد و استفاده از آن را تنها برای افرادی که در معرض بالاترین خطر بستری شدن در بیمارستان هستند توصیه می‌کند.

تایید دو دارو برای مقابله بهتر با سویه اومیکرون

این سازمان همچنین عدم استفاده از «روکسولیتینیب» و «توفاسیتینیب» را توصیه کرد زیرا تحقیقات بیشتر نشان داد که شواهد قطعی برای فایده این داروها کم است.