جایگزین های طبیعی قرص ویاگرا + جزئیات

روابط جنسی یک فاکتور بسیار مهم در زندگی زناشویی می‌باشد که درصورت اختلال در کیفیت آن می‌تواند تاثیر زیادی بر زندگی مشترک بگذارد. شاید اولین چیزی که برای رفع مشکلات جنسی به فکرتان برسد استفاده از قرص ویاگرا یا همان سیلدنافیل باشد. هیچ کس نمیتواند استدلال کند که یک قرص میتواند مشکلات جنسی را برطرف کند چون اختلال عملکرد جنسی یک مسئله پیچیده است و علل زیادی دارد. ویاگرا بسیار موثر و سریع الاثر است و جریان خون را بین ۳۰ دقیقه تا چند ساعت افزایش میدهد بهتر است بدانید که اگر نیاز به دارو باشد این پزشک است که باید برایتان تجویز کند.

جایگزین های طبیعی قرص ویاگرا + جزئیات

علت بی اثر شدن قرص ویاگرا

سه عامل مهم در موثر بودن مصرف سیلدنافیل نقش دارند که عبارتند از:

تامین خون مناسب در آلت تناسلی

برانگیختگی جنسی

سیستم عصبی سالم

وجود یکی از سه مشکل بالا می تواند باعث بی اثر شدن قرص ویاگرا شود.

عوارض قرص ویاگرا

۱. مصرف نادرست این دارو ممکن است باعث افزایش یا نامنظم شدن ضربان قلب، درد یا گزگز در قفسه‌ی سینه، امکان سکته‌ی قلبی و مغزی به ویژه در افرادی که سابقه‌ی سکته داشته‌اند شود.

۲. از عوارض شایع این قرص اختلال و تغییراتی در بینایی مانند تاری دید یا از دست دادن کامل بینایی و یا گاهی آبی به نظر رسیدن اجسام است.

۳. پریاپیسم یا نعوظ طولانی مدت: در این حالت آلت جنسی مردان بعد از تحریک و رابطه جنسی در حالت نعوظ باقی می‌ماند که در صورت مراجعه نکردن به پزشک می‌تواند منجر به از دست دادن آلت تناسلی شود.

۴. مصرف خودسرانه‌ی این دارو ممکن است باعث بروز علائم حساسیت همچون عطسه‌های مکرر، گرفتگی و آبریزش بینی، اختلال در دم و بازدم و ورم کردن قسمت‌های مختلف بدن شود.

۵. بسیاری از افراد بعد از مصرف این دارو دچار احساس گرما در ناحیه‌ی صورت یا به اصطلاح گرگرفتگی و درد شدید در ناحیه‌ی سر و گیجگاه می‌شوند.

۶. بروز مشکلاتی در ناحیه‌ی شکم همچون سوءهاضمه، درد و سوزش معده از دیگر عوارض رایج مصرف ویاگرا است.

۷. بسیاری از افراد در فاصله‌ی کمی بعد از مصرف این دارو دچار سرگیجه، احساس از حال رفتن، منگی، کرختی، حالت تهوع و یا تشنج می‌شوند که باید سریعا به پزشک مراجعه کرده و تحت نظر قرار بگیرند.

توجه داشته باشید که در صورت مشاهده‌ی علائم بالا سریعا به پزشک مراجعه کنید در غیر این صورت ممکن است عوارض جبران ناپذیری برای شما به همراه داشته باشد.

چه کسانی نباید از قرص ویاگرا استفاده کنند؟

افرادی یک یا چند مشکل یا نشانه‌های زیر را دارند، نباید از ویاگرا استفاده کنند:

افرادی که مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی هستند

افرادی که فشار خون بالا یا پایین دارند.

افرادی که بیماری‌های کلیوی یا کبدی دارند.

افرادی که سابقه مشکلات بینایی دارند.

افراد مبتلا به ام اس و لوسمی

افراد مبتلا به اختلالات خونی مثل هموفیلی

افراد مبتلا به زخم معده فعال

اگر شما هم به یکی از اختلالات فوق مبتلا هستید بهتر است قبل از مصرف قرص سیلدنافیل با پزشک خود مشورت کنید.

جایگزین‌های طبیعی ویاگرا

برخی از مواد طبیعی می‌تواند نعوظ را تقویت و جایگزینی برای سیلدنافیل باشند. شما میتوانید آنها را امتحان کنید. البته این نکته را فراموش نکنید که قرص ویاگرا بلافاصله روی بدن شما اثر گذار است و سریعا مشکل نعوظ را حل می‌کند. اما مصرف این مواد طبعیی در دراز مدت می‌تواند به بهبود عملکرد جنسی شما منجر شود.

سیر

سیر با بهبود بخشیدن جریان خون می‌تواند خون رسانی را به آلت تناسلی بیشتر کرده و لذت جنسی را افزایش دهد و سبب کاهش خطر ابتلا به اختلال نعوظ شود.

زنجبیل  جایگزین طبیعی قرص ویاگرا

زنجبیل یا زنجفیل از گیاهان دارویی موثر برای رفع مشکل نعوظ است که خاصیت تحریک کننده سیستم عصبی، افزایش میل جنسی و افزایش کیفیت اسپرم دارد.

هندوانه

هندوانه حاوی مقادیر بالایی از لیکوپن است، ماده‌ای که یک رنگدانه قرمز (موجود در گوجه فرنگی) است. این ترکیب به افزایش میل جنسی، افزایش جریان خون دراندام‌های جنسی کمک می‌کند. همچنین هندوانه برای هیدراتاسیون که در مقاربت اهمیت دارد مفید است. یکی از مهمترین توصیه‌های متخصصان طب سنتی برای تقویت قوای جنسی و درمان مشکل کم‌توانی جنسی برای زنان و مردان مصرف هندوانه است.

بامیه

این گیاه علاوه بر اینکه باعث تقویت عضلات قلب می‌شود توانایی زیادی در افزایش ترشح هورمون‌های جنسی در آقایان و همچنین خانم‌ها دارد. به طوری که از آن به عنوان گیاهی با خاصیت تقویت‌کننده‌ی قوای جنسی یاد می‌شود.

شنبلیله

شنبلیله گیاهی حاوی ترکیباتی است که برای تولید هورمون‌های جنسی مانند استروژن و تستوسترون مفید هستند، بنابراین برای تولید هورمون‌های جنسی مانند استروژن و تستوسترون مفید می‌باشد.

آب انار

آب انار بسیارخوش مزه است و برای بالا بردن میل جنسی و درمان اختلال نعوض مفید است. به گفته کارشناسان آنتی اکسیدان موجود در آب انار به از بین بردن رادیکال‌های آزاد و مواد سمی از بدن کمک می‌کند.

قهوه

قهوه باعث افزایش جریان خون در ناحیه اندام تناسلی می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد مردانی که دو تا سه فنجان قهوه در روز می‌نوشند کمتر دچار اختلال نعوظ می‌شوند. کافئین فعالیت جنسی را بهبود می‌بخشد.

شکلات تلخ

مصرف شکلات تلخ موجب بهبود عملکرد قلبی عروقی و بهبود خلق می‌شود و به طور غیر مستقیم می‌تواند عملکرد جنسی را بهبود بخشد.

آجیل کاج جایگزین طبیعی قرص ویاگرا

اول ازهمه باید بدانید آجیل کاج حاوی مواد مغذی سالمی است که می‌توانید در وعده‌های غذایی بگنجانید؛ آیا می‌دانید که آجیل کاج حاوی مقدار زیادی زینک است که تاثیر فوق العاده‌ای در افزایش میل جنسی دارد به گفته کارشناسان آجیل کاج توان و میل جنسی را درآقایان و خانم‌ها بالا می‌برد.

گوجه‌فرنگی خشک شده در آفتاب

گوجه فرنگی خشک شده بهترین منبع لیکوپن است. خشک شدن در آفتاب غلظت لیکوپن را افزایش می دهد و ۴ برابر بیشتر می کد. از آنجا که لیکوپن یک کاروتنوئید محلول در چربی است توصیه می شود همراه با چربی های سالم مصرف شود تا میزان جذب آن ۵ تا ۷ برابر در بدن بیشتر شود.

جینسنگ قرمز جایگزین طبیعی قرص ویاگرا

جینسنگ قرمز با افزایش تولید اکسید نیتریک به افزایش گردش خون کمک کرده و عضلات آلت تناسلی را آرام می‌کند و در تقویت عملکرد نعوظ مؤثر است و به کمبود میل جنسی و بهبود عملکرد جنسی کمک می‌کند. مصرف جینسنگ قرمز ممکن است عوارض جانبی مانند سردرد و ناراحتی معده به همراه داشته و با دارو‌هایی مانند رقیق کننده‌های خون تداخل داشته باشد.

گیاه کهن دار یا جینگوبیلوبا

این گیاه در تقویت حافظه بسیار موثر است اما علاوه بر آن باعث افزایش جریان خون میشود و معمولا عاری از عوارض جانبی است. در یک مطالعه انجام شده در دانشگاه کالیفرنیا مشخص شد این دارو در ۸۴ درصد از مردانی که داروهای ضد افسردگی مانند پروزاک مصرف میکردند اثر معکوش داشت. به همین دلیل مردانی که از داروهای ضد افسردگی استفاده میکنند میتوانند از منافع آن بهره مند شوند. معمولا دوز ۸۰ میلی گرم آن سه بار در روز پیشنهاد میشود.

آرژنین

قرص آرژنین محصول یک آمینو اسید است که باعث افزایش جریان خون میشود. در یک مطالعه ۳۱ درصد از افرادی که ناتوانی جنسی داشتند بعد از ۶ هفته مصرف آرژنین بهبود پیدا کردند. افرادی که اختلالات گردش خون داشته و مشکلات جنسی هم دارند میتوانند از این دارو استفاده کنند. دوز پیشنهادی یک گرم سه بار در روز است. مانند ویاگرا در صورتی که از داروهای قلبی مانند نیتروگلیسرین استفاده میکنید نباید از آرژنین استفاده کنید چون باعث افت فشار خون میشود.

DHEA

این مکمل برای مردانی که سطح پایینی از این هورمون دارند، مزایای زیادی دارد. DHEA کمک میکند بدن استروژن و تستوسترون تولید کند. در یک مطالعه در دانشگاه وین مشخص شد این مکمل به مردانی که ناتوانی جنسی دارند، کمک میکند. دوز پیشنهادی استفاده از آن ۵ میلی گرم است که بهتر است هر روز صبح مصرف شود.

مکمل یوهیم

برخی مطالعات نشان داده است این گیاه بر رفع ناتوانی جنسی موثر است. با این حال این گیاه میتواند باعث افزایش خطر فشار خون شده و همچنین اثرات اضطرابی داشته باشد. بسیاری از پزشکان ترجیح میدهند به صورت خالص از گیاه یوهیمبین استفاده کنند که مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا نیست چون داری خلوص تضمین شده و قدرت مورد انتظار نیست. به همین دلیل پیشنهاد میشود از مکمل هایی که مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان غذا و داروست استفاده کنید و یا از پزشک بخواهید برایتان تجویز کند. در خرید این گیاهان حواستان به برچسب آن باشد تا مطمئن شوید دوز کافی از گیاه را دریافت میکنید. اگر دارو دوز توصیه شده را نداشته باشد به احتمال زیاد آن محصول موثر نیست. بهترین راه حل این است که شما با توجه به شرایط خاص خودتان و شرح حالی که به پزشک میدهید از او بخواهید داروی گیاهی مورد نظر و مورد تایید را برای شما تجویز کند.