آخرین آمار کرونا در 14 بهمن 1400/ 61 هموطن دیگر بر اثر کرونا جان باختند

از دیروز تا امروز ۱۴ بهمن ماه ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۷ هزار و ۳۹۵بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۹۸۱ نفر از آنها بستری شدند، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۷۹۹ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون ۶ میلیون ۱۲۱هزار و ۳۵۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده‌اند، یک هزار و ۹۴۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۴۵ میلیون و ۹۵ هزار و ۲۵۰ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

اکنون ۶۰ میلیون و ۹۹۲ هزار و ۲۳۰  نفر دُز اول، ۵۴ میلیون و ۳۷۰ هزار و ۲۵۰ نفر دُز دوم و ۱۸ میلیون و ۷۷۴ هزار و ۷۸۸ نفر، دُز سوم واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۳۴ میلیون و ۱۳۷  هزار و ۲۶۸دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۷۹۰هزار و ۸۵۴ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

اکنون ۷۷ شهرستان در وضعیت قرمز قرار گرفتند. ۱۷۹ شهرستان نارنجی، ۱۸۱ شهرستان زرد و ۱۱ شهرستان در وضعیت آبی هستند.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز یکشنبه ۲۸ آذر سال جاری مشاهده سویه اومیکرون کرونا در ایران را تایید کرد.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه ۳۰ دی ماه گفت: در نمونه‌برداری‌های انجام شده تاکنون بیش از دو هزار مورد مثبت ابتلا به ویروس اومیکرون در کشور شناسایی شده است.

محققان آفریقای جنوبی گونه‌ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است.

آخرین آمار کرونا در 14 بهمن 1400/ 61 هموطن دیگر بر اثر کرونا جان باختند

سازمان بهداشت جهانی، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «اومیکرون» نام‌گذاری کرده است.

کرونا تا کنون چهار جهش ژنتیکی خطرناک شامل آلفا، بتا، گاما و دلتا داشته و اومیکرون جدیدترین نسخه جهش یافته این ویروس است.