وضعیت کیفیت هوا در تهران

پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران حاکی از آن است که با حاکمیت ناپایداری جوی تا صبح امروز(۱۶ بهمن ماه) و وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات از میزان غلظت آلاینده‌ها کاسته می‌شود و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت.

وزش باد مؤثر در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل می‌کند. با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت شنبه( ۱۶ بهمن ماه) غلظت آلاینده‌ها کاهش خواهد یافت و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

افزایش نسبی تندی باد تا صبح روز یکشنبه (۱۷ بهمن ماه) از تجمع آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد و کیفیت هوا در شرایط قابل‌قبول قرار می‌گیرد. تداوم ناپایداری جوی در طول روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم می‌کند.

 وضعیت کیفیت هوا در تهران

با توجه به وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی یکشنبه ( ۱۷ بهمن ماه) غلظت ذرات معلق کاهش پیدا خواهد کرد و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نیست.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۱۳۳ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۳ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.