دادستان تهران با متقاضیان ملاقات مردمی دیدار و گفت‌وگو کرد

برنامه ملاقات مردمی امروز (چهارشنبه) دادسرای عمومی و انقلاب تهران با حضور دادستان و چهار تن از معاونان وی برگزار شد.

در این دیدار تعدادی از متقاضیان در گفت‌وگوی مستقیم با دادستان تهران دستورات قضایی لازم را برای رسیدگی به مسائل و مشکلات خود دریافت کردند.

در این برنامه، دادستان عمومی و انقلاب تهران و فیروزجایی معاون امور زندان ها، کاظمی معاون امور ضابطین و فرزادنیا، معاون دادستان و سرپرست معاون اجرایی و حسینی معاون قضایی دادستان تهران در دیدار چهره به چهره با اصحاب پرونده و مراجعان دادسرا به درخواست‌ها و مشکلات قضایی آنان رسیدگی و دستورات لازم را صادرکردند.

برنامه هفتگی ملاقات مردمی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، در راستای تکریم ارباب رجوع و نظارت دادستانی بر روند رسیدگی به امور قضایی مردم در دادسراها، با مدیریت و هماهنگی حوزه معاونت اول دادستانی و تعیین وقت قبلی برای متقاضیان و امکان پذیرش مراجعه کنندگان در روز ملاقات، صبح روز چهارشنبه هر هفته در ساختمان مرکزی دادسرا واقع در میدان پانزده خرداد برگزار می‌شود.

دادستان تهران با متقاضیان ملاقات مردمی دیدار و گفت‌وگو کرد

مهمترین درخواست‌های متقاضیان ملاقات مردمی با دادستان تهران و معاونان وی عبارت است از رفع اطاله دادرسی، رسیدگی به مشکلات اجرای احکام، احقاق حق و درخواست اعطای مرخصی، استفاده از تسهیلات ارفاقی و معرفی به کمیسیون عفو و تخفیف مجازات برای محکومان حبس که پس از استماع اظهارات متقاضیان و مطالعه پرونده از سوی دادستان و معاونان وی، دستورات مقتضی در چهارچوب ضوابط قانونی صادر می‌شود.

با توجه به تأکیدات دادستان عمومی و انقلاب تهران بر اجرای سیاست‌های کلان قوه قضاییه در زمینه گره گشایی از مشکلات مردم و تسریع در رسیدگی به کار ارباب رجوع، روزانه تعداد قابل توجهی از مراجعه کنندگان نواحی ۳۲ گانه دادسرای تهران با حضور در محل کار سرپرستان دادسراهای نواحی به طرح مسائل و مشکلات خود می‌پردازند و راهنمایی‌های لازم را از معاونان دادستان دریافت می‌کنند.