ارائه خدمات معیشتی و رفاهی به اعضای وابسته انتظامی

سردار ایرج کاکاوند درباره روند خدمات دهی به بازنشستگان و اعضاء وابسته انتظامی با اشاره به فرازی از بیانات فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای درباره بازنشستگان اظهار داشت: معظم له می فرمایند: به بازنشستگان توجه کنید، هر کاری می کنید کم است، اگر به بازنشستگان توجه کنید، شاغلین به آینده شغلی خود امیدوار می شوند.

 سرمایه‌های ارزشمند

وی افزود: اعضاء وابسته؛ سرمایه های فکری و تجربی سازمان ها محسوب شده و ارتقاء معیشت و منزلت آفرینی اجتماعی و معنوی برای آنان، یکی از اولویت های مهم می باشد و همواره تلاش می شود خدمات رسانی مطلوب، بی منت و در شأن این عزیزان ارائه شود.

دستیار فرمانده کل انتظامی در امور بازنشستگان ( اعضاء وابسته) ادامه داد: در این راستا، پس از تشکیل فرماندهی قرارگاه تابان در ستاد کل نیروهای مسلح در سال ۱۳۹۸، مرکز امور بازنشستگان از تابعیت معاونت نیروی انسانی فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران منتزع و تحت عنوان مجموعه دستیاری فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران در امور بازنشستگان و اعضاء وابسته و یک رده مستقل انجام وظیفه می نماید.

 افزایش کمی و کیفی خدمات دهی

این مقام ارشد انتظامی مطرح کرد: به لطف و یاری خداوند متعال و در اجرای تدابیر ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح و تاکید سردار " حسین اشتری "؛ فرمانده کل انتظامی کشور و هیئت رئیسه انتظامی، رسیدگی به اعضاء وابسته، رفع و کاهش  مشکلات معیشتی و ... آنان با هدف  افزایش کمی و کیفی خدمات قابل ارائه و منزلت افزایی به صورت جد در دستور کار قرار گرفت .

 تشریح روند خدمات دهی

سردار کاکاوند در تشریح روند خدمات دهی به اعضاء وابسته فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: اجرای طرح ابلاغ سلام فرمانده معظم کل قوا به اعضاء وابسته انتظامی همانند خانواده معظم و معزز شهدا، برنامه ریزی برای اصلاح روش های اجرایی از شیوه سنتی به مکانیزه و هوشمند به منظور تسریع در ارائه خدمات، تهیه بانک اطلاعاتی جامع از اعضاء وابسته از جمله این اقدامات است.

ارائه خدمات معیشتی و رفاهی به اعضای وابسته انتظامی

 بهبود روش‌های خدمات‌دهی

وی افزود: انجام مطالعات و پژوهش های مورد نیاز در خصوص بهبود روش ها و ارائه برنامه های نوآورانه طرح های تحولی برای ارتقاء سطح خدمات رسانی به اعضاء وابسته، برنامه ریزی ساماندهی امور اعضاء وابسته انتظامی و ایجاد وحدت رویه در ارائه خدمات با محوریت این مجموعه و ایجاد دوایر بازنشستگی تحت تابعیت مستقیم معاونت نیروی انسانی فرماندهی انتظامی استان ها، تلاش برای هدفمند کردن فعالیت ها و ایجاد هماهنگی و تعامل با سایر سازمان ها و رده های مرتبط با امور وابسته بازنشسته انتظامی از جمله کانون بازنشستگان، مرکز مطالعات راهبردی، معاونت طرح و برنامه و بودجه و معاونت نیروی انسانی فرماندهی انتظامی و ... در راستای همسو سازی و رفع موانع پیشرو و ارائه خدمات رسانی بهتر و با کیفیت به جامعه هدف از دیگر اقدامات انجام شده است.

 پیگیری استیفای حقوق اعضاء وابسته انتظامی

وی ادامه داد: پیگیری استیفای حقوق اعضاء وابسته انتظامی برای رفع مشکلات آنان و استفاده از ظرفیت های درون و برون سازمانی از دیگر اقداماتی است که صورت گرفته و برای نمونه در این حوزه باید بگویم برابر هماهنگی و جلسات تعاملی، مقرر شده خدمات و مساعدت های ویژه ای به معلولین ضایعه نخاعی ( از اعضاء وابسته انتظامی ) ارائه شود.

سردار کاکاوند در توضیح بیشتر عنوان کرد: ملزومات بهداشتی و نیازمندی های توانبخشی در حد مقدورات به این گروه از جامعه هدف تقدیم می شود در کنار این مهم پرداخت وام ۲۰ میلیون تومانی نیز صورت گرفته است.

این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: اولویت پرداخت پاداش پایان خدمت و مرخصی های ذخیره شده اعضاء وابسته که بر اثر بیماری منحوس کرونا فوت شده اند نیز از برنامه های در دستور کاری است که پیرو برگزاری جلسات قرارگاه تابان حاصل شده است.

 ارائه سبد کالا

دستیار فرمانده کل انتظامی در امور بازنشستگان ( اعضاء وابسته) افزود: اعطاء یک نوبت سبد کالا به مناسبت عید نوروز در هر سال برای ( اعضاء وابسته، مستمری بگیر ) در کنار  پرداخت وام قرض الحسنه ۴۰۰ میلیون ریالی به عنوان کمک هزینه ازدواج فرزندان اعضاء وابسته نیز صورت پذیرفته است.

کارگروه‌های اندیشه‌ورزی

سردار کاکاوند با تاکید بر فرهنگ سازی برای تکریم و احترام کارکنان شاغل به پیشکسوتان و بازنشستگان، از ابلاغ منشور اخلاقی و رفتاری کارکنان شاغل در امور اعضاء وابسته خبر داد و گفت: شناسایی نخبگان از طیف اعضاء وابسته انتظامی و استفاده از ظرفیت های علمی شان در کارگروه های ( اندیشه ورزی) نیز از جمله اقداماتی است که دنبال می کنیم.

 تجلیل از اعضاء وابسته انتظامی

وی با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از پیشکسوتان و اعضاء وابسته کمیته انقلاب اسلامی، ژاندارمری و شهربانی مطرح کرد: استفاده از اعضاء وابسته انتظامی به عنوان استاد در امر آموزش در مراکز آموزش درجه داری و سربازی به منظور انتقال دانش و تجربه نیز صورت گرفته است در کنار این مهم بر پیگیری پرداخت به موقع حقوق و مطالبات اعضاء وابسته جدید در کوتاه ترین زمان ممکن تاکیدداریم.

 راه اندازی میز خدمت

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به راه اندازی میز خدمت ویژه در بیمارستان های 9 گانه انتظامی در سراسر کشور با همکاری معاونت بهداد فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران و کانون بازنشستگان یادآور شد: پرداخت کمک های بلاعوض در حد مقدورات سازمانی به معلولین خدمتی و خانواده متوفیان قیود خدمتی از دیگر اقداماتی است که به منظور افزایش منزلت این عزیزان انجام داده ایم، همچنین تکریم یادگاران اعضاء وابسته انتظامی همراه با دیدار و سرکشی از خانواده متوفیان دارای فرزند صغیر و پرداخت عیدی به ایتام در اولین روز سال نو نیز از اقداماتی است که همزمان با نوروز سال ۱۴۰۰ آغاز شده و تداوم خواهد داشت.

سردار کاکاوند از تهیه بنیاد کارت برای اعضاء وابسته انتظامی و بازنشستگان قبل از سال ۱۳۹۰ جهت استفاده از رستوران های ناجا خبر داد و افزود: افزایش سقف برخورداری از حق عائله مندی و بیمه خدمات درمانی فرزندان ذکور به ۲۵ سال براساس آیین نامه جدید تامین اجتماعی از تاریخ ۲۷/ ۳ / ۹۹  نیز دنبال و اجرایی شده است.

وی با گریزی بر شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور و شیوه خدمات دهی به اعضاء وابسته انتظامی یادآور شد: در راستای پیشگیری و قطع زنجیره کرونا، اجرای طرح کمک های مومنانه و توزیع بسته های بهداشتی با اولویت اعضاء وابسته انتظامی بیشتر از ۶۰ سال سن و همچنین خانواده اعضاء وابسته متوفی بر اثر کرونا و خانواده معسرین صورت گرفت.

سردار کاکاوند با بیان اینکه اعضاء وابسته انتظامی مجموعه دستیاری فرماندهی کل انتظامی در امور بازنشستگان را خانه خود بدانند، تاکید کرد: سردار حسین اشتری؛ فرمانده کل انتظامی به جد دغدغه و تاکید رسیدگی و بهبود وضعیت معیشتی و رفاهی اعضاء وابسته انتظامی و بازنشستگان را دارد و ما نیز از همه ظرفیت های موجود برای تحقق این مهم بهره می بریم؛ ما خود را خادم این عزیزان و خانواده هایشان می دانیم.