سیستم ناکارآمد اداری، مثل اختاپوس روی کشور افتاده است

سیدعزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در همایش «تفویض اختیار به مدیران استانی» با اشاره به تجربه چهل سال گذشته، گفت: پاشنه‌ آشیل دولت‌ها، سیستم ناکارآمد و بازدارنده‌ اداری است که مثل اختاپوس روی کشور افتاده و امکان تصمیم‌گیری‌های جدی را از مدیران سلب کرده است.

وی گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بخش‌هایی از موانع و ایستگاه‌های اعطای مجوز را حذف کرده و صرفاً اعلام متقاضی در سامانه، به معنی مجوز قانونی تلقی می‌شود. نظارت وزارتخانه در این حوزه، «پسینی» است.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: اقدامات عملی برای تفویض اختیارات بخش‌هایی از مأموریت‌های ستاد وزارتخانه به مدیران استانی آغاز شده است.

وی گفت: در کارگاه آموزشی امروز، معاونت‌های تخصصی موارد تفویضی را تشریح کردند و آموزش‌های لازم را به مدیران استانی دادند.

ضرغامی تصریح کرد: مدیران استانی باید از اعتماد وزارتخانه، به نحو مطلوبی استفاده کنند و با نظارت دقیق و در جهت رضایت حداکثری مردم و متقاضیان مأموریت‌های جدید را به خوبی انجام دهند.

سیستم ناکارآمد اداری، مثل اختاپوس روی کشور افتاده است

وی تأکید کرد: همه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی و آحاد مردم در سراسر کشور، ضابطان اجرایی ما هستند و با اطلاع‌رسانی بموقع می‌توانند مدیران وزارتخانه را در انجام وظایف‌شان یاری کنند.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ستادهای نوروزی وزارتخانه در استان‌ها با همکاری همه‌ی مسئولان استانی وظیفه دارند، تمام ظرفیت‌های موجود برای معرفی جاذبه‌های استانی، ارائه‌ی تسهیلات گردشگری و ایجاد خدمات و سرویس‌های لازم به مردم را بسیج و مدیریت کنند.