به گزارش افکار نیوز،حبیبالله مسعودي فريد در گفتوگو با ايسنا، با اعلام تدوين چارچوب توانمندسازي زنان آسيبديده اظهار كرد: رويكرد سازمان بهزيستي در حوزه زنان آسيب ديده، تغيير اساسي مييابد و اين تغيير در راستاي توانمندسازي زنان در ابعاد اقتصادي، روحي و اجتماعي است.

وی افزود: بسیاری از زنان آسیب دیده که به عنوان زنان خیابانی و روسپی شناخته می‌شوند، فارغ از نیاز به توانمندسازی اقتصادی، به حمایت‌های روانی و اجتماعی نیز نیاز دارند. مسعودی‌فرید در ادامه تاکید کرد: به طور قطع هرچه خدمات مددکاری پس از ترخیص تقویت شوند، ماندگاری این زنان در چرخه توانمندسازی تداوم بیشتری می‌یابد.

مدیرکل امور آسیب دیدگان سازمان بهزیستی کشور گفت: بیش از ۹۰ درصد از زنان ویژه با طلاق، تعارض‌های خانوادگی، خشونت، بدسرپرستی مواجه بوده‌اند و اگر در خانواده‌ها فعالیت پیشگیرانه تقویت شود، به میزان قابل‌توجهی از روسپی‌گری در جامعه کاسته می‌شود. امکان دسترسی به موقع و همیشگی به این زنان بسیار کم است و به دلیل محدودیت‌های موجود در جامعه و جرم انگاشتن این امر، تعداد زیادی از این زنان پنهان باقی می‌مانند و اگر سازمان بهزیستی بتواند رویکرد فعالانه‌ای را در این راستا پیدا کند، می‌توان به پاتوق‌های این زنان دسترسی پیدا کرد.

وي اظهار اميدواري كرد كه با تدوين چارچوب توانمندسازي زنان ويژه، سازمان بهزيستي بتواند رويكرد فعالانهاي را در برخورد با اين زنان پيدا كند.