هشدار زرد هواشناسی برای نخستین روز‌های سال

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی مازندران از آغاز فعالیت سامانه سرد بارشی در روز‌های نخستین سال و صدور هشدار سطح زرد از اول تا سوم نوروز در استان خبر داد.

احمد اسدی از هشدار سطح زرد هواشناسی در مازندران خبر داد و در توصیف سامانه بارشی اظهار کرد: آغاز فعالیت سامانه سرد بارشی از عصر روز دوشنبه اول فروردین تا روز چهارشنبه ۳ فروردین ۱۴۰۱ خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مازندران با اشاره به نوع مخاطره این سامانه بارشی گفت: بارندگی متناوب باران که در ارتفاعات به صورت باران و برف خواهد بود به همراه کاهش دما و وزش باد برای این روز‌ها پیش‌بینی می‌شود که از نیمه غربی استان آغاز خواهد شد.

اسدی با اشاره تاثیرات این سامانه بارشی گفت: کاهش دید، لغزندگی، احتمال ریزش سنگ و اختلال در تردد جاده‌ها و محور‌های کوهستانی و احتمال آبگرفتگی معابر عمومی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای از پیامد‌های این سامانه بارشی خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره کل هواشناسی در توصیه‌ای گفت: به همراه داشتن تجهیزات زمستانی، احتیاط در تردد جاده ای، عدم صعود کوهنوردان به ارتفاعات، مدیریت در مصرف انرژی برای مسافران و هم استانی‌ها ضروری است و همچنین کشاورزان بویژه شالیکاران به دلیل ماندگاری هوای سرد تمهیدات لازم را به عمل آورند.