جان باختن ۲۰۲ نفر در تصادفات/ سهم حوادث ترافیکی در جاده ها

سردار تیمور حسینی با اشاره به آخرین وضعیت جوی محورهای مواصلاتی گفت: بارش برف در برخی از محورهای استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، زنجان، البرز و مازندران و بارش باران در برخی از محورهای استان‌های تهران و گلستان گزارش شده است.

وی با اشاره به ترافیک نیمه سنگین در محور جنوب به شمال محور کرج-چالوس (محدوده‌های شهرستانک، گرماب و نسا، گچسر و سه راهی دیزین) گفت: ترافیک در محور جنوب به شمال محور هراز (محدوده گالری امام زاده هاشم) و آزادراه قزوین رشت محدوده منجیل نیمه سنگین است.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به هشدار سطح زرد  هواشناسی گفت: کولاک برف در جاده‌های استان‌های شمال غربی کشور، بارش برف و باران در اکثر استان‌ها و وزش شدید باد و خیزش گرد و خاک در برخی جاده‌های استان‌های جنوبی و شرقی پیش بینی شده است.

افزایش ۷ درصدی ترددها در ۲۹ اسفند

حسینی با اشاره به آمار مقایسه‌ای طرح نوروزی ۱۴۰۱ با سال قبل گفت: در روز ۲۹ اسفند در مقایسه با سال گذشته افزایش ۷ درصدی تردد بین استانی را داشته‌ایم.

وی با اشاره به بیشترین علت تصادفات گفت: عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت مجاز و عدم توانایی در کنترل وسایل نقلیه مهم‌ترین علل تصادفات در نوروز بوده است.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا بیشترین زمان وقوع تصادفات را از ساعت ۱۶ الی ۲۰ نامید و گفت: ۲۶ درصد تصادفات در ساعت ۱۶ تا ۲۰ رخ می‌دهد و بعد از آن ۲۲ درصد تصادفات از ساعت ۱۲ تا ۱۶ رخ می‌دهد.

حسینی گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی و در مقایسه با نوروز سال قبل افزایش ۲۳ درصدی تردد بین استانی از ۲۵ تا ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ نسبت سال قبل را داشته‌ایم.

کشته شدن ۱۷۴ نفر در تصادفات جاده‌ای

وی گفت: از ۱۵۴ فقره تصادف حادثه خیز در شهرها و جاده‌ها متاسفانه ۲۰۲ نفر کشته شدند. از این تعداد ۱۷۴ نفر در جاده‌ها و ۲۸ نفر در شهرها بوده‌اند.

جانشین رئیس پلیس راهور ناجا خاطرنشان کرد: ۷۵ درصد جان‌باختگان مربوط به تصادفات جاده‌ای و ۲۵ درصد دیگر مربوط به تصادفات شهری بوده است.

حسینی افزود: در محورهای شمال غرب وضعیت جوی ناپایداری داریم که توصیه می‌شود افرادی که به این شهرها قصد سفر دارند لوازم ایمنی برای رانندگی کردن در شرایط بارانی و برفی را به همراه خود داشته باشند.