ایجاد یک فناوری جدید برای استفاده از دی اکسید کربن در لوازم آرایشی

دی اکسید کربن گازی است که در طول تنفس تولید می‌کنیم و عامل گرمایش جهانی است؛ اما چیزی که نمی‌دانیم این است که آن یک عنصر ضد میکروب، آنتی اکسیدان، ضد التهاب و محرک سیستم ایمنی است. این امر آن را به یک عنصر قابل استفاده در زمینه‌های مختلف از جمله در زمینه آرایشی تبدیل می‌کند.

این امر باعث شده است تا شرکت آلمانی Beiersdorf، تولید کننده بسیاری از برند‌های معروف مراقبت پوست و لوازم آرایشی، اولین کرم مراقبت از پوست حاوی دی اکسید کربن بازیافتی را روانه بازار کند. این نوآوری با فناوری جذب و بازیافت دی اکسید کربن امکان پذیر شده است و به راحتی می‌توان آن را در ترکیبات مرطوب کننده مراقبت از آب و هوای Nivea Men برای مراقبت از پوست مردان گنجاند.

فناوری سازگار با محیط زیست:

بسیاری از برند‌های بین المللی توجه فزاینده‌ای به پایداری و حفظ محیط زیست دارند. چه در انتخاب عناصر بسته بندی برای محصولات خود و چه در مواد خام مورد استفاده. برخی با استفاده از انواع جدید فناوری برای خدمت به این هدف، حتی فراتر می‌روند. این کاری است که گروه آلمانی Beiersdorf انجام داده که برای تولید مرطوب کننده ساخته شده از دی اکسید کربن بازیافتی کار کرده است.

برند Nivea Men که لوسیون مرطوب‌کننده حاوی ماده‌ای به دست آمده از دی اکسید کربن بازیافتی را روانه بازار می‌کند، از این فناوری استفاده کرده است. این چالشی است که این گروه از طریق فرآیند جذب و بازیافت CO۲ با آن مواجه شده است.

دی اکسید کربن از چندین مکان از جمله دودکش‌های صنعتی جمع آوری شد. سپس در یک بیوراکتور پردازش و به اتانول آرایشی تبدیل شد. اتانول یکی از موادی است که به طور گسترده در لوازم آرایشی استفاده می‌شود؛ زیرا به عنوان یک قابض منافذ و پاک کننده پوست عمل می‌کند.

به دلیل توانایی آن در از بین بردن میکروارگانیسم‌هایی مانند باکتری ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها دارای خواص نگهدارنده است. این باعث می‌شود که به طور گسترده‌ای در فرمولاسیون محصولات مراقبت شخصی، صابون‌ها و عطر‌ها استفاده شود.

این محصول از خرداد ماه آینده به صورت محدود در بازار آلمان عرضه می‌شود و حاوی ۱۴ درصد اتانول استخراج شده با روش‌های جایگزین بوده و حاوی ذرات پلاستیک، سیلیکون و روغن‌های معدنی نیست.

باتوجه به این که این اولین محصول مراقبت از پوست است که از دی اکسید کربن بازیافتی ساخته شده است، صنعت عطرسازی نیز قصد دارد از این فناوری استفاده کند. کوتی، غول آمریکایی در زمینه تولید عطر، اخیرا اعلام کرده است که از اتانول در فرمول عطر خود استفاده کرده است.

ایجاد یک فناوری جدید برای استفاده از دی اکسید کربن در لوازم آرایشی

در جای دیگر، استارت‌آپ کالیفرنیایی Newlight Technologies یک ماده زیستی کربن منفی به نام Aircarbon را توسعه داده است که از گاز‌های گلخانه‌ای در ساخت عینک‌ها و کالا‌های چرمی استفاده می‌کند.

منبع: العربیه