انهدام شبکه 19 نفره جعل امهار دولتی و اسناد هویتی

سازمان اطلاعات فرماندهی کل انتظامی کشور اعلام کرد با تلاش مستمر، هوشیاری و اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی مأموران پلیس مهاجرت و گذرنامه این سازمان، یکی از بزرگ ترین و پیچیده ترین شبکه های حرفه ای جعل اسناد هویتی و مسافرتی و امهار دولتی شناسایی و مورد ضربه قرار گرفت.

سردار علی ذوالقدری رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه سازمان اطلاعات انتظامی کشور در توضیح این مطلب عنوان کرد: این شبکه 19 نفره که متشکل از 4 نفر سرشبکه و 15 نفر سایر اعضای آن بودند و برخی اتباع خارجی نیز در آن حضور داشتند به صورت گسترده در بیش از 6 استان کشور فعالیت غیرقانونی خود را دنبال می کردند با ترفندها و شگردهای خاص و همچنین غصب عناوین دولتی و نظامی و ... با همکاری برخی آژانس های مسافرتی متخلف و همچنین درج آگهی در سایت های معروف، اقدام به جذب افراد و اخذ مبالغ هنگفت از آنان و سپس ارائه مدارک جعلی به آنان می نمودند.

انهدام شبکه 19 نفره جعل امهار دولتی و اسناد هویتی

وی افزود: اکثر اعضای این شبکه گسترده در سطح کشور و رابطان آنها شناسایی و دستگیر شدند و در بازرسی از مخفیگاه های آنان مقادیر قابل توجهی امکانات و تجهیزات فنی، امهار، اسناد، گذرنامه و ... کشف و ضبط و تعداد دو واحد آژانس گردشگری و یک واحد صنفی ساخت امهار جعلی با هماهنگی قضائی پلمب شد و در ادامه، تحقیقات از متهمان برای شناسایی سایر عوامل ادامه دارد.

در ادامه سردار ذوالقدری با تاکید بر برخورد قاطع با مجرمان و متخلفان در فضای حقیقی و مجازی، از مردم درخواست کرد چنانچه اخبار و اطلاعاتی از اقدامات متخلفانه و مجرمانه افراد یا برخی گروه ها دارند با شماره 110 پلیس تماس حاصل یا به یگان های سازمان اطلاعات در سراسر کشور مراجعه کنند.