شعار حج سال 1401 اعلام شد

نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت امروز به ریاست حجت‌الاسلام سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی تشکیل شد.

در این جلسه آخرین برنامه ریزی‌ها و اقدامات صورت گرفته و تماس‌ها با مسئولان کشور میزبان درخصوص حج پیش رو بررسی شد و شرکت کنندگان نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

 سیدصادق حسینی، رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای افزایش سهمیه زائران ایرانی درحج پیش رو، تصریح کرد: در حال رایزنی با مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هستیم تا به تعداد کافی پروازهای حج تامین شود تا مدت اقامت زائران در سرزمین وحی طولانی نشود.

شعار حج سال 1401 اعلام شد

وی به فعال شدن کمیته‌های مسکن، حمل و نقل، تغذیه و تدارکات و نرخ گذاری اشاره کرد و از تشکیل ستاد حج برای پیگیری سریعتر امور حج آینده خبر داد.

این جلسه با گزارش اکبر رضایی، معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت درباره استخراج آمار و اطلاعات زائران حج پیش رو و سید‌علی مرعشی، رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت درباره ساختار این مرکز و نحوه معاینات پزشکی زائران حج آینده ادامه یافت.

معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت گفت: برای اعزام ایثارگران به حج تمتع سهمیه ۱۹۰۰ نفری اختصاص یافته است. همچنین نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بر لزوم اطلاع رسانی مسئولان حوزه حج و زیارت در خصوص حج آینده برای آرامش بخشی به زائران تاکید و تصریح کرد: هرچند با اعلام دیرهنگام عربستان فرصت کمی برای آمادگی‌های لازم در خصوص حج ۱۴۰۱ باقیمانده است، ولی نباید از کیفیت برنامه‌ها و فعالیت‌ها کاسته شود.

در این جلسه اعلام شد که شعار حج پیش‌رو «حج؛ خودسازی، انسجام، اقتدار اسلامی و دفاع از مسجدالاقصی» خواهد بود که به عنوان شعار حج ۱۴۰۰ هم انتخاب شده بود. 

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه در این شعارمعنویت، وحدت، اقتدار جهان اسلام و دفاع ازمظلوم نهفته است، تصریح کرد: حج، فرصتی برای مطرح شدن مهمترین چالش‌های جهان اسلام و صحنه نمایش انسجام، اقتدار و عظمت اسلامی است و با توجه به اتفاقات اخیردرصحنه فلسطین لزوم پرداختن به این قضیه مهم جهان اسلام و همفکری امت اسلامی در دفاع از مسجدالاقصی و فلسطینیان بیش از پیش احساس می‌شود.