وضعیت آب و هوا در ۹ اردیبهشت/ گرد و خاک مهمان آسمان کشور می‌شود

امروز جمعه در بخش‌هایی از آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، همدان، لرستان، زنجان، مرکزی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، زنجان، البرز، تهران و سمنان، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط خیزش گردوخاک و در مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش بینی می‌شود.

شنبه این شرایط علاوه بر مناطق ذکر شده در استان‌های کرمان، هرمزگان، یزد، گلستان، خراسان شمالی و خراسان رضوی انتظار می‌رود. یکشنبه سامانه بارشی عمدتا در نیمه شمالی کشور فعال خواهد بود.

همچنین دوشنبه  با شدت کمتر و سه شنبه در نواحی شمال غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق رگبار باران و رعد و برق، وزش باد شدید موقت پیش بینی می‌شود.

جمعه و شنبه در بخش‌هایی از جنوب، جنوب شرق، شرق، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز افزایش سرعت باد و در نواحی مستعد خیزش گردوخاک انتظار می‌رود. یکشنبه نیز با تشکیل توده گردوخاک در کشور‌های همسایه غربی و انتقال آن به غرب و جنوب غرب کشور برای این نواحی غبار و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

علاوه بر این یکشنبه در نوار شرقی، دوشنبه در نیمه جنوبی و سه شنبه در شرق و جنوب شرق کشور وزش باد شدید موقت و خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست. امروز مرکز و شرق و شنبه شرق خلیج فارس مواج خواهد بود. همچنین طی روز‌های شنبه تا سه شنبه دریای عمان و تنگه هرمز و در روز‌های دوشنبه و سه شنبه دریای خزر مواج پیش بینی می‌شوند.