اتمام کامل بازسازی واحدهای زلزله زده ورزقان

الله ویردی دهقانی با یادآوری اینکه قرارگاه خاتم در بحرانی‌ترین لحظات، در کنار مردم زلزله زده قرار گرفت گفت: قرارگاه خاتم در روستاهای دورافتاده حضور پررنگی داشت و برای مردمی سرپناه ساخت که امکان کمک رسانی به آنها بسادگی امکان پذیر نبود.

وی با اعلام اینکه قرارگاه سازندگای خاتم الانبیا (ص) هرگز ارتباط خود را با مناطق محروم و مردم نیازمند قطع نکرده است گفت: اکنون نیز دو پروژه در ورزقان در دست قرارگاه خاتم قرار دارد. یکی کارخانه کنسانتره بود که فاز دوم آن را اجرایی کردند و کاری برجسته بود به نوعی که در اشتغالزایی و رونق اقتصادی منطقه بسیار مؤثر بوده است.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی از تولید مس کاتد در این منطقه خبر داد و گفت: اکنون قرارداد این پروژه بسته شده و قرارگاه خاتم با قدرت به این بحث ورود کرده که امیدواریم همچون پروژه‌های قبلی که با قدرت و بدون اتلاف وقت پیش می‌رفت، به اجرا برسد.

وی با تاکید بر اینکه راه اندازی کارخانه مس کاتد می‌تواند نیاز کشور به مس را تا حدود زیادی مرتفع کند گفت: در صورتی که این کارخانه فعال شود، آذربایجان نیز می‌تواند به عنوان بازوی تولید مس در کشور فعال و مطرح شود.

اتمام کامل بازسازی واحدهای زلزله زده ورزقان

قرارگاه خاتم نه یگان نظامی است نه شرکت پیمانکار دولتی

دهقانی با انتقاد شدید از کسانی که قرارگاه خاتم را نظامی دانسته و با این ابزار سعی در تخریب جایگاه منحصر به فرد آن دارند گفت: قرارگاه خاتم یگان نظامی نیست و شرکت پیمانکار دولتی هم نیست، بلکه یک بخش خصوصی قدرتمند است که از توانمندی‌های سپاه استفاده می‌کند.

وی قرارگاه خاتم را بازویی قوی در کنار دولت توصیف کرد و گفت: هر جا که نقش دولت کمرنگ بوده یا امکانات لازم را برای توسعه و رفع مشکلات نداشته، قرارگاه خاتم ورود کرده و به جرأت می‌توان ادعا کرد که قرارگاه خاتم ضعف‌های دولت‌ها در تمامی دوره‌های گذشته را برطرف کرده است.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی از کم لطفی‌های پیمانکاران بخش خصوصی گلایه کرد و گفت: قرارگاه خاتم به سرعت کار می‌کند، ارزان می‌گیرد و دبه هم در نمی‌آورد، بنا بر این پروژه‌ای که قرارگاه خاتم در دست می‌گیرد، می‌توان امیدوار بود که سریع، ارزان و بدون مشکل به پایان برسد و تحویل شود.

وی با تاکید بر اینکه قرارگاه خاتم از نیروهای متخصص، کارآمد و متعهدی برخوردار است گفت: مهم‌تر اینکه قرارگاه خاتم با فناوری روز بیگانه نیست و همواره سعی کرده پروژه‌ها را با بهره گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها به پایان برساند.

دهقانی با ابراز تأسف از اینکه همواره سعی کرده اند برای ظرفیت‌های ویژه کشور، حاشیه درست کنند گفت: در شرایط کنونی هیچ ارگانی نمی‌تواند جای قرارگاه خاتم را بگیرد و زمانی می‌توان به اهمیت قرارگاه خاتم پی برد که از این ظرفیت استفاده نشود یا به اشکال گوناگون تضعیف و ناکارآمد شود.