تمام کنگره‌ها و دوره‌های بازآموزی پزشکی حضوری برگزار می شوند

عین اللهی در اجلاس معاونان آموزشی وزارت بهداشت گفت: در صورتی موفق خواهیم بود که تیمی کار کنیم و تیمی موفق خواهد بود که ترکیبی از علوم پایه و بالینی باشد و جشنواره آموزشی مطهری به تیم‌های برگزیده جوایز اهدا می‌کند و متاسفانه علوم پایه و پژوهشگاه رویان یک نمونه موفق است.

وزیر بهداشت ادامه داد: مهمترین عامل در آموزش استاد است ، ما باید استاد داشته باشیم؛ نه استادنما و امثال دکتر غریب به عنوان استاد شناخته می‌شوند و مهمترین شاخصه استاد دانشجو پروری است و آموزش واقعی در بالین محقق می‌شود و از آموزش مجازی بهره وری شویم و در کرونا از نظر آموزشی صدمه‌ای جدی خوردیم.

عین اللهی گفت: از آموزش مجازی برای شهرهای دورافتاده و مناطق محروم باید استفاده شود و در کلانشهرهایی مانند تهران، شیراز، تبریز، اصفهان و ... باید تمام آموزش‌های پزشکی و دوره‌ها برای اخذ امتیازات بازآموزی حضوری باشد.       

او گفت:دوره‌های فلوشیپ به عنوان دوره‌ای کوتاه مدت برای استادان برگزار شود، امروز آموزش پزشکی ما محدود به کتاب و جزوه است و باید در کلاس‌های درس اولویت‌ها آموزش داده شود و جزوه محور بودن نباید مد نظر باشد.

 عین اللهی گفت: دسترسی به منابع و کتابخانه‌های معتبر باید فراهم شود و هر چه در دسترسی به منابع سرمایه گذاری کنیم؛ موفق تر خواهد بود زیرا این هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری بوده است.

وزیر بهداشت گفت: ما در واکسیناسیون‌ در هفته رکوردشکنی داشتیم و در دوران کرونا موفقیت‌های بسیاری داشتیم و در بسیاری از حوزه‌های پزشکی هم رده کشورهای برتر دنیا هستیم و نیاز کشور و منطقه را تامین می‌کنیم و برخی کادر پزشکی را مورد هجمه و تهدید قرار دارند و کرونا نشان داد که پزشکان به دنبال مادیات نیستند زیرا ما ٣٠٠ شهید دادیم.

عین اللهی گفت: بین المللی سازی باید در دستور کار قرار گیرد و کنفرانس های پزشکی باید منطقه ای شود و باید دیپلماسی علمی را مدنظر قرار دهیم، دیپلمات‌ها همیشه شخصیت خود را حفظ می‌کنند و ما باید به مرجعیت علمی دست پیدا کنیم و بحث خودباوری و برگشت به هویت باید مدنظر قرار گیرد.

تمام کنگره‌ها و دوره‌های بازآموزی پزشکی حضوری برگزار می شوند