تغییر مصوبه تأمین منابع مالی پروژه های توسعه و بازسازی تاسیسات آبی تصویب شد

 مهدی پیرهادی روز یکشنبه در جریان شصت و چهارمین جلسه شورای شهر ، عنوان کرد: مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز پروژه های توسعه و بازسازی تاسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسری قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب به استناد تبصره 3 قانون ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح های فاضلاب و بازسازی شبکه های آب شهری مصوب سال 77 مجلس، در سال ۹۸ برای یک دور ۵ ساله به تصویب رسیده بود.

وی با بیان اینکه ادامه این فعالیت در سال ۱۴۰۱ مورد نظر است، افزود: این مصوبه با رویکرد حمایت از طرح های آب و فاضلاب و پروژه های آبرسانی و تکمیل شبکه فاضلاب و موضوع آبرسانی اضطراری در شهر تهران به تصویب رسید.

پیرهادی ادامه‌داد: طی ٣ سال گذشته برخی از موضوعات نظیر احداث تصفیه خانه ششم و هفتم و طرح اسکادای آب و فاضلاب و طرح آبرسانی از سد ماملو با توفیق بیشتری از محل درآمدهای این مصوبه به اجرا درآمده است.

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: برخی از پروژه های پیوست مصوبه مثل تکمیل شبکه فاضلاب به ویژه در مناطق ٢١ و ٢٢ و ٩ و ١٧ و ١٩ و هم چنین نصب مخازن آب اضطراری در شرایط بحران و بررسی کیفی رواناب های شهر تهران به دلایل مختلف با سرعت مطلوبی انجام نشده است که نیازمند اهتمام بیشتر در این حوزه است.

پیرهادی ادامه داد: در این دوره شورا طی دهها جلسه کمیسیون سلامت محیط زیست وخدمات شهری با شرکت آب و فاضلاب و بررسی گزارش های عملکرد 3 ساله و گزارش سالانه حسابرسی، با همکاری کمیسیون بودجه ضرورت بازنگری و اصلاح برخی از مواد مصوبه احساس شد.

وی اظهار داشت: با توافق کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری و شرکت آب و فاضلاب ضمن تداوم  و رفع کاستی ها در اجرای پروژه هایی نظیر احداث مخازن آب اضطراری و تکمیل ١٠٠٠ کیلومتر باقی مانده شبکه فاضلاب عمدتا در منطقه ٢١ و ٢٢ است و همچنین احداث تصفیه خانه فاضلاب خرگوش دره که مستقیما با سلامت شهروندان و  حفاظت از محیط زیست ارتباط دارد، مقرر شد برای انجام پروژه های آبرسانی شهری نظیر آبیاری فضای سبز با احداث پکیج های محلی تصفیه خانه فاضلاب در نقاط مختلف شهر تهران و برخی چالش های موجود نظیر رفع انفصالات در داخل شبکه آبهای سطحی و رفع معارضین تاسیساتی و نقاط گلوگاهی که منتج به ایجاد سیلاب خواهند شد .

وی افزود: هم چنین پیش بینی مخازن نگهداشت آب در برخی بوستان ها در شرایط بحران و تنش آبی با تفاهم شرکت آب و فاضلاب به تمدید مصوبه در سال های آتی اضافه شود. 

پیرهادی تاکید کرد: ضمنا با توجه به نگاه حمایتی این دوره شورا در نظر داریم تعرفه تبصره ٣ برای مناطق و محلات محروم شهر تهران با حمایت بیشتری ملاحظه شود و هم چنین آن دسته از مشترکین که مصرف مطلوب دارند با حمایت ویژه مثل معافیت از پرداخت هزینه ها در بازه های مشخص مصرف، مورد توجه قرار گیرند. 

وی افزود: امید داریم با پیگیری این دوره شورا در این خصوص به دستاوردهای خوبی در این حوزه نایل شویم و بخشی از مشکلات شهر و شهروندان در حوزه آب و فاضلاب مرتفع شود.

تغییر مصوبه تأمین منابع مالی پروژه های توسعه و بازسازی تاسیسات آبی تصویب شد

در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر تهران با ۱۹ رای، با درخواست رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران موافقت کردند.