تولید دارویی جدید برای احیای مو‌های ریخته

طی مطالعه‌ای تازه که در آن از دارویی جدید برای احیای مو‌های ریخته شده استفاده شده بود، محققان اعلام کردند که موی سر نیمی از شرکت‌کنندگان در این مطالعه تقریباً در عرض شش ماه رشد کرد.

آن‌ها توضیح دادند که این یک مسئله نقطه عطف مهمی در روند توسعه دارو‌های جدید برای درمان طاسی است و استفاده از این دارو به میزان دو بار در روز می‌تواند بیماری آلوپسی آره آتا را درمان کند.

آلوپسی آره آتا یک بیماری خودایمنی است که در آن فولیکول‌های مو به اشتباه توسط سیستم ایمنی مورد حمله قرار می‌گیرند و باعث ریزش مو می‌شوند و در صورت آلوده شدن به این عارضه، برخی نقاط کوچک طاسی روی سر ظاهر می‌شود و ممکن است پس از مدتی شاهد رشد طبیعی تافت‌های موی خود باشند.

اما در موارد دیگر کل مو‌های سر از بین می‌رود و هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد، با این وجود برخی دارو‌ها می‌توانند به رشد مجدد مو کمک کنند.

شرکت Concert Pharmaceuticals حدود ۷۰۶ شرکت کننده آمریکایی مبتلا به آلوپسی آره آتا متوسط ​​تا شدید را مورد مطالعه قرار داده که از این بین تقریباً ۴۲ ٪ تا ۳۰ ٪ از بیماران مشاهده کردند که با مصرف روزانه ۸ تا ۱۲ میلی گرم به صورت مستمر از این دارو، هشتاد درصد یا بیشتر مو‌های خود را احیا کردند.

برخی از بیماران عوارض جانبی از جمله سردرد و آکنه را تجربه کردند. این آخرین مرحله آزمایشات بالینی برای آلوپسی آره آتا به نام CTP-۵۴۳ بود.

دکتر برت کینگ متخصص پوست در دانشکده پزشکی دانشگاه ییل که در این مطالعه شرکت داشت، گفت: از دیدن این نتایج مثبت از آزمایش فاز ۳ با CTP-۵۴۳ بسیار خوشحالم. برای این بیماری دشوار نیاز فوری به درمان وجود دارد. نتایج کارآزمایی THRIVE-AA۱ نشان می‌دهد که CTP-۵۴۳ ممکن است داروی مهمی برای درمان آلوپسی آره آتا ارائه دهد.

تولید دارویی جدید برای احیای مو‌های ریخته

این شرکت امیدوار است که تنظیم‌کننده‌های دارویی سازمان غذا و دارو CTP-۵۴۳ را تایید و آن را به "یکی از اولین" درمان‌های آلوپسی آره آتا در ایالات متحده تبدیل کنند.

منبع: العالم