خزعلی: آمار ناباروری در کشور 20 درصد است

انسیه خزعلی عصر امروز در جلسه شورای اداری چهارمحال و بختیاری گفت: متاسفانه آمار بیکاری در استان چهارمحال و بختیاری ۴ واحد بیشتر از حد متوسط است.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به طرح جامع کسب و کار خانواده‌محور افزود: اغلب زنان سرپرست خانوار در چهارمحال و بختیاری در بازه سنی ۶۵ سال به بالا هستند که مسن محسوب می‌شوند.

افزایش خانه‌های امن در استان نیازمند اعتبار است

خزعلی با بیان اینکه آمار بازماندگی از تحصیل و خودکشی طی سال‌های اخیر کاهش یافته‌است، ضمن ابراز نگرانی از افزایش آمار فرار از خانه در استان، تصریح کرد: اعتبارات مناسبی برای ایجاد خانه‌های امن در نظر گرفته خواهد شد.

وی ضمن ابراز خرسندی از وجود ۲۲۲ بانوی ملی‌پوش در استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: متاسفانه این استان از نظر امکانات ورزشی و پارک‌های بانوان در مضیقه قرار دارد.

خزعلی با اشاره به لزوم وجود مرکز مهر برای حمایت از فرزندان طلاق خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان چهارمحال و بختیاری در اجرای طرح اجباری‌بودن آموزش‌های حین ازدواج و مشاوره‌های صلح و سازش در دعاوی پیشتاز و اولین بوده‌است.

آمار نگران‌کننده ناباروری در چهارمحال و بختیاری

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده آمار ناباروری در کشور را ۲۰ درصد عنوان کرد و افزود: متاسفانه این آمار در استان به ۲۵ درصد می‌رسد که آماری نگران‌کننده و هشداردهنده است.

وی ضمن تقدیر از مرکز ناباروری حضرت زهرا (س) شهرکرد برای موفقیت ۴۶ درصدی در درمان‌ها، تاکید کرد: این آمار در دیگر مراکز کشور به ۲۵ تا ۳۰ درصد می‌رسد.

خزعلی با اشاره به کمبود و فرسودگی تجهیزات مرکز ناباروری استان، افزود: این مرکز باید مورد حمایت و توجه قرار گیرد.

مهاجرفرست بودن استان به دلیل بیکاری به خانواده آسیب می‌زند

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری به دلیل آمار بالای بیکاری، استانی مهاجرفرست است، بیان کرد: این امر سبب شده زنان مسئولیت بیشتری را متحمل شوند و نبود پدر در خانواده نیز منجر به آسیب‌های جدی خواهد شد.

خزعلی تاکید کرد: در نظر داریم اعتبارات مناسبی برای ساخت ۳ پارک بانوان، مرکز مشاوره و آموزش مهارت‌های زندگی، رونق صنایع خرد روستایی و کشاورزی و توان‌افزایی زنان سرپرست خانوار تعلق گیرد.

وی با اشاره به ۵۳۷ تشکل مردمی آماده‌به‌کار شرایط را برای تبدیل ایمان مردم به عمل صالح در جامعه مهیا دانست و افزود: دولت باید با تکیه بر نیروی مردمی برای پیاده‌کردن تمامی طرح‌ها تلاش کند.