آیا اوریکولتراپی اضطراب را درمان می‌کند؟

حامیان این تکنیک بیان می‌کنند که گوش نوعی نقشه برای انرژی طبیعی، ارائه می‌دهد که در سراسر بدن در گردش است.از این نقاط برای گوش درمانی استفاده می‌شود، که یک تکنیک طب سنتی چینی است.

با تحریک نقاط خاصی در گوش، می‌تواند به طور طبیعی در بدن جریان داشته باشد و بنابراین شرایط مختلف سلامتی، از جمله اضطراب را درمان می‌کند.محققان این تکنیک بر این باورند، اعمال فشار به نقاط روی گوش می‌تواند اثرات مثبتی به همراه داشته باشد.

متخصص یا بیمار، با قرار دادن دانه‌های واقعی یا مصنوعی یا اشیاء بسیار ریزی می‌تواند از آن‌ها برای تحریک نقاط فشار در گوش استفاده کند.

افرادی که از اوریکولتراپی، تحریک لاله گوش خارجی برای تشخیص، درمان و بهبود مشکلات سلامتی در سایر قسمت‌های دیگر بدن است، حمایت می‌کنند معتقدند که این دانه‌ها می‌توانند با تغییر جریان انرژی در گوش، سلامتی را بهبود می‌بخشند.

یک فرد یا یک متخصص طب سوزنی می‌تواند دانه‌ها را مستقیماً روی گوش قرار دهد. هنگامی که در جای خود قرار گرفتند، می‌توانند از انگشتان خود برای اعمال فشار دادن به گوش‌ها استفاده کنند.

هر نقطه با نواحی مختلف بدن و علائم مرتبط با شرایط مختلف مطابقت دارد. یک فرد می‌تواند با یک متخصص طب سوزنی آموزش دیده کار کند تا دانه‌های گوش را در نقاط مناسب قرار دهد، که به طور بالقوه به علائم اضطراب کمک کند.

یک مطالعه ۲۰۱۸ منبع مورد اعتماد که استفاده از اوریکولتراپی برای اضطراب حین زایمان را بررسی کرد، نتایج امیدوارکننده‌ای داشت.
محققان در مطالعه خود استفاده از طب فشاری گوش را برای کاهش اضطراب در حین زایمان توصیه کردند.

این روش درمانی هنوز به طور کامل و بالینی تأیید شده نیست، اما افراد تحت روش درمان اوریکولوتراپی، تجربیات آرام بخش خود را ارائه کرده اند.بیماران با مشورت پزشکانی که این روش را مؤثر می‌دانند، می‌توانند به یافتن نقاط فشار صحیحی که ممکن است بر اضطراب آن‌ها تأثیر بگذارد و آن‌ها را درمان کنند، به خود کمک کنند.

بیمار باید یک سری دانه را در سه نقطه قرار دهد: نقطه فشار که تقریباً در قسمت مرکزی گوش قرار دارد، کمی پایین‌تر از بالای گوش.
نقطه بی خوابی: این نقطه تقریباً موازی با دهانه گوش است، درست در قسمت داخلی گوش. برآمدگی بیرونی ساختار گوش
نقطه صفر: تقریباً در مرکز گوش قرار دارد، در انتهای برآمدگی غضروفی قرار دارد که از مرکز گوش و اطراف بیرون ساختار می‌گذرد.

درمان اضطراب

بسیاری از دانه‌های تعبیه شونده روی گوش دارای برچسبی چسبنده هستند، بنابراین فرد فقط باید دانه را با استفاده از موچین قرار دهد.
برخی دیگر، مانند دانه‌های طبیعی، ممکن است برای محکم کردن آن‌ها نیاز به چسب پزشکی داشته باشند. فرد باید تمام دستورالعمل‌های روی بسته بندی دانه‌ها را برای اطمینان از ایمنی هنگام استفاده از آن‌ها دنبال کند.بزرگترین خطرات احتمالی این تکنیک، افتادن دانه در دهانه گوش است.

وقتی دانه‌ای که مثل گوشواره بسیار ریز است، در جای خود قرار گرفت، فرد می‌تواند فشار ملایمی به دانه‌ها اعمال کند تا نقاط فشار را تحریک کند و طبق گزارش‌ها اضطراب را کاهش دهد

 

منبع: سایت مدیکال نیوز تدی